Badania prezentowane w monografii powstały w latach 2019–2023 w toku pracy osób studiujących zarządzanie kulturą i mediami w Instytucie Kultury UJ, które uczestniczyły w seminarium licencjackim pod szyldem „Zarządzanie w antropocenie” prowadzonym przez redaktora tej publikacji. Książkę gorąco polecamy i zachęcamy do pobierania w otwartym dostępie.
Z recenzji dra hab. Pawła Krzyworzeki:
Książka ta to wybitnie kreatywny projekt intelektualny podejmujący istotny społecznie temat, który jest przedmiotem zainteresowania wielu badaczek i badaczy akademickich, a także osób zajmujących się aktywizmem społecznym, polityką, mediami, muzyką, marketingiem. Publikacja może zaintrygować, zainteresować i skłonić dorefleksji czytelniczkę i czytelnika, którzy i które mogą – błędnie – myśleć, że temat kryzysu klimatycznego ich nie dotyczy.
Rozdziały napisane zostały przez studentki i studentów Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego, poziom poszczególnych tekstów jest bardzo wysoki. Książka jest doskonałą wizytówką Wydziału, który pod jednym dachem łączy społeczno-humanistyczną wrażliwość z wiedzą i praktyką zarządzania. Jestem pod dużym wrażeniem dojrzałości akademickiej rozdziałów, zawierają one wszystkie klasyczne elementy artykułów badawczych, pytania badawcze są interesujące, metody badawcze dobrze dobrane do pytań i celów badań, przegląd literatury prowadzi do zidentyfikowania luki badawczej, procedury badań są refleksyjnie omówione, wyniki poprawnie zaprezentowanie, a w większości tekstów znajdziemy ciekawe dyskusje rezultatów badań i istotne rekomendacje. Autorki i autorzy wykorzystują narzędzia badań społecznych i humanistycznych. Wachlarz wykorzystanych metod badawczych jest szeroki, podobnie wysoce interdyscyplinarna jest literatura przedmiotu.