Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Pomiń baner

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Sugerowane cytowanie: Pałasz M. (red.) (2023) Do serca. Zarządzanie zaangażowaniem społecznym przez media, muzykę i marketing, Kraków, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie, Biblioteka Jagiellońska, kultura.uj.edu.pl/do-serca

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Z recenzji

Książka ta to wybitnie kreatywny projekt intelektualny podejmujący istotny społecznie temat, który jest przedmiotem zainteresowania wielu badaczek i badaczy akademickich, a także osób zajmujących się aktywizmem społecznym, polityką, mediami, muzyką, marketingiem. Publikacja może zaintrygować, zainteresować i skłonić do refleksji czytelniczkę i czytelnika, którzy i które mogą – błędnie – myśleć, że temat kryzysu klimatycznego ich nie dotyczy.

Rozdziały napisane zostały przez studentki i studentów Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego, poziom poszczególnych tekstów jest bardzo wysoki. Książka jest doskonałą wizytówką Wydziału, który pod jednym dachem łączy społeczno-humanistyczną wrażliwość z wiedzą i praktyką zarządzania.

Jestem pod dużym wrażeniem dojrzałości akademickiej rozdziałów, zawierają one wszystkie klasyczne elementy artykułów badawczych, pytania badawcze są interesujące, metody badawcze dobrze dobrane do pytań i celów badań, przegląd literatury prowadzi do zidentyfikowania luki badawczej, procedury badań są refleksyjnie omówione, wyniki poprawnie zaprezentowanie, a w większości tekstów znajdziemy ciekawe dyskusje rezultatów badań i istotne rekomendacje. Autorki i autorzy wykorzystują narzędzia badań społecznych i humanistycznych. Wachlarz wykorzystanych metod badawczych jest szeroki, podobnie wysoce interdyscyplinarna jest literatura przedmiotu.

Monografia jest zorganizowana w sposób logiczny, prezentując różnorodne perspektywy badawcze i wnioski. Autorzy i autorki zwracają uwagę na aktualność tematu oraz ważność eksplorowanych zagadnień, zwłaszcza w kontekście współczesnych wyzwań społecznych i ekologicznych. Prace zawarte w monografii mogą stanowić cenne źródło inspiracji dla badaczy, studentów oraz praktyków zajmujących się zarządzaniem zaangażowaniem społecznym. Większość rozdziałów charakteryzuje się nowatorskim podejściem do tematu.

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Zobacz też:

Jasikowska, K., Pałasz, M. (red.) (2022), Za pięć dwunasta koniec świata. Kryzys klimatyczno-ekologiczny głosem wielu nauk. Kraków: Uniwersytet Jagielloński w Krakowie, Biblioteka Jagiellońska. za512.uj.edu.pl

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Stopka redakcyjna

Redakcja naukowa

Michał Pałasz

Osoby recenzujące

dr hab. Paweł Krzyworzeka, Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie

dr Żanna Osikowicz, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie

Autorka opracowania graficznego i składu

Aleksandra Toborowicz

Creative Commons CC-BY-SA 4.0 (pełny tekst licencji, skrócone podsumowanie)

Uniwersytet Jagielloński w Krakowie, Biblioteka Jagiellońska, al. Mickiewicza 22 (Oleandry), 30-059 Kraków, bj.uj.edu.pl

Publikacja dofinansowana przez Instytut Kultury Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie.

wydanie I, Kraków 2023

ISBN: 978-83-67127-45-5

DOI: 10.26106/8qe7-j924

https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/324344

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Do serca. Zarządzanie zaangażowaniem społecznym przez media, muzykę i marketing. Redakcja naukowa Michał Pałasz

Którędy do serca?

Pałasz M. 2023, Którędy do serca? Zarządzanie w antropocenie jako zarządzanie zaangażowaniem społecznym, w Pałasz M. (red.), Do serca. Zarządzanie zaangażowaniem społecznym przez media, muzykę i marketing, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie, Biblioteka Jagiellońska, 7-19

Zarządzanie informacją o kryzysie klimatycznym w mediach. Studium przypadku Gazety Wyborczej w roku 2019 – Katarzyna Jachna

Zarządzanie informacją o kryzysie klimatycznym w mediach. Studium przypadku Gazety Wyborczej w roku 2019 – Katarzyna Jachna

Jachna K. 2023, Zarządzanie informacją o kryzysie klimatycznym w mediach. Studium przypadku Gazety Wyborczej w roku 2019, w Pałasz M. (red.), Do serca. Zarządzanie zaangażowaniem społecznym przez media, muzykę i marketing, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie, Biblioteka Jagiellońska, 23–55

Aktywizm klimatyczny w mediach. Studium przypadku Extinction Rebellion Kraków – Patryk Smółka

Smółka P. 2023, Aktywizm klimatyczny w mediach. Studium przypadku Extinction Rebellion Kraków, w Pałasz M. (red.), Do serca. Zarządzanie zaangażowaniem społecznym przez media, muzykę i marketing, Kraków: Uniwersytet Jagielloński w Krakowie, Biblioteka Jagiellońska, 57–94

Media społecznościowe jako narzędzie organizacji prozwierzęcej. Studium przypadku stowarzyszenia Otwarte Klatki – Maria Zięba

Zięba M. 2023, Media społecznościowe jako narzędzie organizacji prozwierzęcej. Studium przypadku stowarzyszenia Otwarte Klatki, w Pałasz M. (red.), Do serca. Zarządzanie zaangażowaniem społecznym przez media, muzykę i marketing, Kraków: Uniwersytet Jagielloński w Krakowie, Biblioteka Jagiellońska, 96–128

Muzyka w zarządzaniu. Czy utwory muzyczne motywują ludzi do zmiany w kontekście kryzysu klimatyczno-ekologicznego? – Dominika Przetocka

Muzyka w zarządzaniu. Czy utwory muzyczne motywują ludzi do zmiany w kontekście kryzysu klimatyczno-ekologicznego? – Dominika Przetocka

Przetocka D. 2023, Muzyka w zarządzaniu. Czy utwory muzyczne motywują ludzi do zmiany w kontekście kryzysu klimatyczno-ekologicznego?, w Pałasz M. (red.), Do serca. Zarządzanie zaangażowaniem społecznym przez media, muzykę i marketing, Kraków: Uniwersytet Jagielloński w Krakowie, Biblioteka Jagiellońska, 131–160

Przez ucho do serca. Rola muzyki w organizowaniu się aktywistycznym na przykładzie Strajku Kobiet 2020/21 – Julia Weronika Mikzińska

Mikzińska J.W. 2023, Przez ucho do serca. Rola muzyki w organizowaniu się aktywistycznym na przykładzie Strajku Kobiet 2020/21, w Pałasz M. (red.), Do serca. Zarządzanie zaangażowaniem społecznym przez media, muzykę i marketing, Kraków: Uniwersytet Jagielloński w Krakowie, Biblioteka Jagiellońska, 161–196

Muzyka, motywowanie, działanie. Utwory muzyczne a mowa nienawiści, wojna w Ukrainie i niesprawiedliwość na tle rasowym – Zuzanna Nepelska

Nepelska Z. 2023, Muzyka, motywowanie, działanie. Utwory muzyczne a mowa nienawiści, wojna w Ukrainie i niesprawiedliwość na tle rasowym, w Pałasz M. (red.), Do serca. Zarządzanie zaangażowaniem społecznym przez media, muzykę i marketing, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie, Biblioteka Jagiellońska, 197–237

Zielony marketing. Komunikacja marki a świadomość ekologiczno-klimatyczna konsumentów na przykładzie KOKOworld – Daria Świerk

Zielony marketing. Komunikacja marki a świadomość ekologiczno-klimatyczna konsumentów na przykładzie KOKOworld – Daria Świerk

Świerk D. 2023, Zielony marketing. Komunikacja marki a świadomość ekologiczno-klimatyczna konsumentów na przykładzie KOKOworld, w Pałasz M. (red.), Do serca. Zarządzanie zaangażowaniem społecznym przez media, muzykę i marketing, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie, Biblioteka Jagiellońska, 241–267

Symbioza influencer marketingu i zrównoważonej konsumpcji/produkcji jako nowa strategia rozwoju marek: Lirene, Lidl, Brita – Katsiaryna Tsitok

Tsitok K. 2023, Symbioza influencer marketingu i zrównoważonej konsumpcji/produkcji jako nowa strategia rozwoju marek: Lirene, Lidl, Brita, w Pałasz M. (red.), Do serca. Zarządzanie zaangażowaniem społecznym przez media, muzykę i marketing, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie, Biblioteka Jagiellońska, 269–302

Marketing wartości, marketing 3.0. Kampania „Już wszystko mam” kolektywu SzeptSzum jako przykład marketingu zaangażowanego społecznie – Justyna Cyrankiewicz

Cyrankiewicz J. 2023, Marketing wartości, marketing 3.0. Kampania „Już wszystko mam” kolektywu SzeptSzum jako przykład marketingu zaangażowanego społecznie, w Pałasz M. (red.), Do serca. Zarządzanie zaangażowaniem społecznym przez media, muzykę i marketing, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie, Biblioteka Jagiellońska, 303–326