Sugerowane cytowanie: Pałasz M. (red.) (2023) Do serca. Zarządzanie zaangażowaniem społecznym przez media, muzykę i marketing, Kraków, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie, Biblioteka Jagiellońska, kultura.uj.edu.pl/do-serca
Widok zawartości stron
Widok zawartości stron
Widok zawartości stron
Z recenzji
Książka ta to wybitnie kreatywny projekt intelektualny podejmujący istotny społecznie temat, który jest przedmiotem zainteresowania wielu badaczek i badaczy akademickich, a także osób zajmujących się aktywizmem społecznym, polityką, mediami, muzyką, marketingiem. Publikacja może zaintrygować, zainteresować i skłonić do refleksji czytelniczkę i czytelnika, którzy i które mogą – błędnie – myśleć, że temat kryzysu klimatycznego ich nie dotyczy.
Rozdziały napisane zostały przez studentki i studentów Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego, poziom poszczególnych tekstów jest bardzo wysoki. Książka jest doskonałą wizytówką Wydziału, który pod jednym dachem łączy społeczno-humanistyczną wrażliwość z wiedzą i praktyką zarządzania.
Jestem pod dużym wrażeniem dojrzałości akademickiej rozdziałów, zawierają one wszystkie klasyczne elementy artykułów badawczych, pytania badawcze są interesujące, metody badawcze dobrze dobrane do pytań i celów badań, przegląd literatury prowadzi do zidentyfikowania luki badawczej, procedury badań są refleksyjnie omówione, wyniki poprawnie zaprezentowanie, a w większości tekstów znajdziemy ciekawe dyskusje rezultatów badań i istotne rekomendacje. Autorki i autorzy wykorzystują narzędzia badań społecznych i humanistycznych. Wachlarz wykorzystanych metod badawczych jest szeroki, podobnie wysoce interdyscyplinarna jest literatura przedmiotu.
Monografia jest zorganizowana w sposób logiczny, prezentując różnorodne perspektywy badawcze i wnioski. Autorzy i autorki zwracają uwagę na aktualność tematu oraz ważność eksplorowanych zagadnień, zwłaszcza w kontekście współczesnych wyzwań społecznych i ekologicznych. Prace zawarte w monografii mogą stanowić cenne źródło inspiracji dla badaczy, studentów oraz praktyków zajmujących się zarządzaniem zaangażowaniem społecznym. Większość rozdziałów charakteryzuje się nowatorskim podejściem do tematu.
Widok zawartości stron
Zobacz też:
Jasikowska, K., Pałasz, M. (red.) (2022), Za pięć dwunasta koniec świata. Kryzys klimatyczno-ekologiczny głosem wielu nauk. Kraków: Uniwersytet Jagielloński w Krakowie, Biblioteka Jagiellońska. za512.uj.edu.pl
Widok zawartości stron
Stopka redakcyjna
Redakcja naukowa
Michał Pałasz
Osoby recenzujące
dr hab. Paweł Krzyworzeka, Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie
dr Żanna Osikowicz, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
Autorka opracowania graficznego i składu
Aleksandra Toborowicz
Creative Commons CC-BY-SA 4.0 (pełny tekst licencji, skrócone podsumowanie)
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie, Biblioteka Jagiellońska, al. Mickiewicza 22 (Oleandry), 30-059 Kraków, bj.uj.edu.pl
Publikacja dofinansowana przez Instytut Kultury Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie.
wydanie I, Kraków 2023
ISBN: 978-83-67127-45-5
DOI: 10.26106/8qe7-j924
Widok zawartości stron
Widok zawartości stron
Do serca. Zarządzanie zaangażowaniem społecznym przez media, muzykę i marketing. Redakcja naukowa Michał Pałasz
Pałasz M. 2023, Którędy do serca? Zarządzanie w antropocenie jako zarządzanie zaangażowaniem społecznym, w Pałasz M. (red.), Do serca. Zarządzanie zaangażowaniem społecznym przez media, muzykę i marketing, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie, Biblioteka Jagiellońska, 7-19
Zarządzanie informacją o kryzysie klimatycznym w mediach. Studium przypadku Gazety Wyborczej w roku 2019 – Katarzyna Jachna
Jachna K. 2023, Zarządzanie informacją o kryzysie klimatycznym w mediach. Studium przypadku Gazety Wyborczej w roku 2019, w Pałasz M. (red.), Do serca. Zarządzanie zaangażowaniem społecznym przez media, muzykę i marketing, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie, Biblioteka Jagiellońska, 23–55
Aktywizm klimatyczny w mediach. Studium przypadku Extinction Rebellion Kraków – Patryk Smółka
Smółka P. 2023, Aktywizm klimatyczny w mediach. Studium przypadku Extinction Rebellion Kraków, w Pałasz M. (red.), Do serca. Zarządzanie zaangażowaniem społecznym przez media, muzykę i marketing, Kraków: Uniwersytet Jagielloński w Krakowie, Biblioteka Jagiellońska, 57–94
Media społecznościowe jako narzędzie organizacji prozwierzęcej. Studium przypadku stowarzyszenia Otwarte Klatki – Maria Zięba
Zięba M. 2023, Media społecznościowe jako narzędzie organizacji prozwierzęcej. Studium przypadku stowarzyszenia Otwarte Klatki, w Pałasz M. (red.), Do serca. Zarządzanie zaangażowaniem społecznym przez media, muzykę i marketing, Kraków: Uniwersytet Jagielloński w Krakowie, Biblioteka Jagiellońska, 96–128
Muzyka w zarządzaniu. Czy utwory muzyczne motywują ludzi do zmiany w kontekście kryzysu klimatyczno-ekologicznego? – Dominika Przetocka
Przetocka D. 2023, Muzyka w zarządzaniu. Czy utwory muzyczne motywują ludzi do zmiany w kontekście kryzysu klimatyczno-ekologicznego?, w Pałasz M. (red.), Do serca. Zarządzanie zaangażowaniem społecznym przez media, muzykę i marketing, Kraków: Uniwersytet Jagielloński w Krakowie, Biblioteka Jagiellońska, 131–160
Przez ucho do serca. Rola muzyki w organizowaniu się aktywistycznym na przykładzie Strajku Kobiet 2020/21 – Julia Weronika Mikzińska
Mikzińska J.W. 2023, Przez ucho do serca. Rola muzyki w organizowaniu się aktywistycznym na przykładzie Strajku Kobiet 2020/21, w Pałasz M. (red.), Do serca. Zarządzanie zaangażowaniem społecznym przez media, muzykę i marketing, Kraków: Uniwersytet Jagielloński w Krakowie, Biblioteka Jagiellońska, 161–196
Muzyka, motywowanie, działanie. Utwory muzyczne a mowa nienawiści, wojna w Ukrainie i niesprawiedliwość na tle rasowym – Zuzanna Nepelska
Nepelska Z. 2023, Muzyka, motywowanie, działanie. Utwory muzyczne a mowa nienawiści, wojna w Ukrainie i niesprawiedliwość na tle rasowym, w Pałasz M. (red.), Do serca. Zarządzanie zaangażowaniem społecznym przez media, muzykę i marketing, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie, Biblioteka Jagiellońska, 197–237
Zielony marketing. Komunikacja marki a świadomość ekologiczno-klimatyczna konsumentów na przykładzie KOKOworld – Daria Świerk
Świerk D. 2023, Zielony marketing. Komunikacja marki a świadomość ekologiczno-klimatyczna konsumentów na przykładzie KOKOworld, w Pałasz M. (red.), Do serca. Zarządzanie zaangażowaniem społecznym przez media, muzykę i marketing, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie, Biblioteka Jagiellońska, 241–267
Symbioza influencer marketingu i zrównoważonej konsumpcji/produkcji jako nowa strategia rozwoju marek: Lirene, Lidl, Brita – Katsiaryna Tsitok
Tsitok K. 2023, Symbioza influencer marketingu i zrównoważonej konsumpcji/produkcji jako nowa strategia rozwoju marek: Lirene, Lidl, Brita, w Pałasz M. (red.), Do serca. Zarządzanie zaangażowaniem społecznym przez media, muzykę i marketing, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie, Biblioteka Jagiellońska, 269–302
Marketing wartości, marketing 3.0. Kampania „Już wszystko mam” kolektywu SzeptSzum jako przykład marketingu zaangażowanego społecznie – Justyna Cyrankiewicz
Cyrankiewicz J. 2023, Marketing wartości, marketing 3.0. Kampania „Już wszystko mam” kolektywu SzeptSzum jako przykład marketingu zaangażowanego społecznie, w Pałasz M. (red.), Do serca. Zarządzanie zaangażowaniem społecznym przez media, muzykę i marketing, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie, Biblioteka Jagiellońska, 303–326