dr Marcin Laberschek

dr Marcin Laberschek

marcin.laberschek@uj.edu.pl

Marcin Laberschek (ur. 1978), w 2009 roku ukończył studia magisterskie na Uniwersytecie Jagiellońskim na kierunku zarządzanie i marketing (specjalność: zarządzanie w kulturze). W 2016 roku uzyskał stopień doktora nauk humanistycznych w dyscyplinie nauk o zarządzaniu. W 2017 roku Rada Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego wyróżniła jego pracę doktorską pt.: “Symboliczne stanowienie władzy w instytucjach kultury”. 

Autor publikacji naukowych z zakresu zarządzania i marketingu w obszarze kultury i mediów. Jego zainteresowania koncentrują się wokół: metodologii badań w zarządzaniu humanistycznym, zarządzania przedsiębiorstwami prowadzącymi działalność kulturalną, symboliki i znaczeń kulturowych w procesach zarządzania i w marketingu. Na zlecenie Działu Promocji Uniwersytetu Jagiellońskiego prowadzi także wykłady dla dzieci.

W latach 2001-2013 był współwłaścicielem Krakowskiego Biura Promocji Kultury, impresariatu artystycznego, gdzie zajmował się organizacją wydarzeń kulturalnych (m. in. spektakli, happeningów, warsztatów), produkcją przedstawień, filmowych spotów reklamowych, promocją wydarzeń kulturalnych. Był także Członkiem Zarządu w TrendVision Sp. z o. o. - firmie produkującej filmy promocyjne i reklamowe.