Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych Zarządzanie kulturą jest napisanie pracy dyplomowej pod kierunkiem pracownika naukowego Instytutu Kultury UJ. Tematy prac są samodzielnie wybierane przez dyplomantów, w konsultacji z promotorem. Szczegółowe zasady tworzenia prac określają poniższe wytyczne. Wszystkie prace są recenzowane. Na ocenę ze studiów składa się średnia z oceny pracy wystawiona przez promotora i recenzenta. Termin oddania prac:
promotor: 15.06.2023
sekretariat: 15.07.2023
- „Biblioteka jako trzecie miejsce” – studium przypadku bibliotek publicznych w gminie Nowy Targ.
- Humanistyczne i posthumanistyczne aspekty zarządzania w gminnej instytucji kultury w czasie pandemii.
- Koncepcja programowa bieżącego funkcjonowania i rozwoju Muzeum im. ks. dr. Władysława Łęgi w Grudziądzu.
- Koncepcje działania Ośrodka Kultury gminy Tomice im. Wincentego Bałysa w Tomicach na lata 2023-2025.
- Misja fundacji Studio Dono.
- Organizacja wystawy czasowej jako zarządzanie projektem w oparciu o strukturę Zamku Królewskiego na Wawelu.
- Skuteczność działań promocyjnych małych kin społecznych i lokalnych na przykładzie promocji Kina Lemoniada.
- Strategia rozwoju domu kultury w Kozach – diagnoza i analiza potrzeb, budowania celów strategicznych instytucji.
- Turystyka kulturowa gminy Ciężkowice.
- Wpływ pandemii COVID-19 na instytucje teatralne w Polsce w oparciu o doświadczenia własne wynikające z zatrudnienia w Teatrze Ludowym w Krakowie.
- Współpraca gminnego Centrum Kultury, Sportu i Rekreacji w Świlczy z siedzibą w Trzcianie z otoczeniem.
- Wybrane kierunki zagospodarowania zasobów dziedzictwa kulturowego w ramach procesu rewitalizacji poprzemysłowych terenów „Krakowskich Zakładów Sodowych – Solvay”.
- Zagospodarowanie obiektów poprzemysłowych na cele kulturalne na przykładzie Szlaku Poprzemysłowego TeH2O w Bydgoszczy
- Zarządzanie dostępnością muzeum na przykładzie Muzeum Śląska Cieszyńskiego w Cieszynie – studium przypadku.
- Zarządzanie dziedzictwem kulturowym na przykładzie klubu 6 Brygady Powietrznodesantowej w Krakowie.
- Zarządzanie niematerialne dziedzictwem kulturowym w świetle konwencji UNESCO (w sprawie ochrony niematerialnego dziedzictwa kulturowego z 2003 roku) na przykładzie działalności Małopolskiego Centrum Kultury „Sokół” w Nowym Sączu.
- Zarządzanie oraz działalność na przykładzie Rzeszowskich Piwnic interaktywnej instytucji kultury
- Tematyka sportu i jej wykorzystanie w działaniach bibliotek, na przykładzie Miejskiej Biblioteki Publicznej w Dobczycach
- Rektor jako lider zmian w Akademii Sztuk Teatralnych
- Wpływ pandemii Covid-19 na działalność Janowskiego Ośrodka Kultury
- Założenia do budowy kolekcji i udostępniania fotografii w ramach Cyfrowego Archiwum Galerii Fotografii Miasta Rzeszowa (GFMR)
- Perspektywy rozwoju kół gospodyń wiejskich w oparciu o analizę sytuacji KGW Gminy Czernichów
- W jaki sposób organizacje pozarządowe mogą przyczynić się do ocalenia pamięci o żydowskich sąsiadach? Analiza działań stowarzyszenia Sądecki Sztetl
- Mikrosceny teatralne w krajobrazie kulturalnym miasta Krakowa - skala zjawiska, aspekty organizacyjne oraz finansowanie na przykładzie Sceny Perspektywa
- Dysfunkcje w procesie zarządzania projektem kulturalnym
- Udział młodego pokolenia w życiu kulturalnym Gminy Tuchów
- "Gdzie wycieka ten sok" - rola Staszowskiego Ośrodka Kultury w zarządzaniu kulturą na terenie Gminy Staszów
- Miejsce aktywności mieszkańców-charakterystyka, aspekty organizacyjne, finansowanie na przykładzie TG "SOKÓŁ"
- Wpływ połączenia instytucji kultury na ich funkcjonowanie na przykładzie ATElier Kultury w Jaworzynie
- Wybrane aspekty zarządzania Filharmonią Krakowską im. Karola Szymanowskiego w Krakowie w trakcie pandemii COVID-19
- „W drodze do głębszej rzeczywistości człowieka i świata”. Misja Muzeum Archidiecezjalnego Kardynała Karola Wojtyły w Krakowie
- Analiza działań promocyjnych szkoły baletowej Szkoła Kreacji Ruchu
- Analiza SWOT z wyznaczeniem kierunków rozwoju instytucji kultury na przykładzie Miejskiego Ośrodka Kultury „Centrum” im. Adama Mickiewicza w Zawierciu
- Artystyczno-merytoryczna strategia rozwoju teatru lalek „Rabcio”
- CSR w instytucjach kultury na przykładzie działań Tarnogórskiego Centrum Kultury
- Deficyt badań w samorządowych instytucjach kultury – w poszukiwaniu przyczyn zjawiska
- Instytucje kultury w dobie pandemii. Sposoby radzenia sobie z sytuacją kryzysową na przykładzie Kina Pod Baranami
- Jak wykorzystać sztukę filmową do promocji miasta? City Placement na przykładzie Lublina
- Koncepcja budowy strategii rozwoju domu kultury
- Krzysztof Penderecki – zarządzanie dziedzictwem i pamięcią o artyście w Europejskim Centrum Muzyki w Lusławicach
- Mauzoleum Martyrologii Wsi Polskich w Michniowie jako przypadek zachowania dziedzictwa historycznego i przyczynek do rozwoju turystki historycznej w województwie świętokrzyskim
- Misja bibliotek publicznych na przykładzie Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Teodora Heneczka w Piekarach Śląskich
- Muzeum Zabawek i Zabawy w Kielcach
- Narzędzia pozabudżetowego finansowania lokalnej działalności kulturalnej na przykładzie gminy Kozienice
- Niematerialne dziedzictwo kulturowe na przykładzie Pochodu Gwarkowskiego
- Nowe formy działalności kulturalnej w czasie pandemii Covid-19 jako misja oddziału dla dzieci KBP
- Polski słownik biograficzny jako instytucja kultury? Studium przypadku
- Potencjał kulturowy i turystyczny Ziemi Średzkiej
- Przywództwo transformacyjne w instytucjach kultury
- Rola Centrum Kultury Rodzimej w willi Czerwony Dwór w budowaniu i wspieraniu sektora kreatywnego, jakim są twórcy ludowi i artyści
- Rola muzeum regionalnego w podtrzymywaniu tożsamości mniejszości narodowych i etnicznych
- Strategia rozwoju Gminnej Biblioteki Publicznej w Małym Rudniku na lata 2021-2025a
- Szansa na sukces i szansa na przetrwanie. Muzeum w kontekście pandemii, czyli czy skansen może być nowoczesny?
- Tworzenie instytucji teatralnej w dobie pandemii – szanse i zagrożenia
- Widzewskie domy kultury z perspektywy poszerzonego pola kultury i nowych odbiorców
- Wizerunek zewnętrzny i wewnętrzny biblioteki
- Wpływ i rola interesariuszy w tworzeniu linii repertuarowej różnych typów teatrów w odniesieniu do modelu partycypacyjnego instytucji kultury
- Wpływ zmiany na stanowisku dyrektora naczelnego na wizerunek instytucji kultury w odniesieniu do zmiany w Teatrze Polskim we Wrocławiu w latach 2016-2021
- Wybrane aspekty działalności marketingowej Centrum Kultury „Dworek Białoprądnicki” w obliczu pandemii Covid-19
- Zarządzanie dziedzictwem kulturowym na przykładzie Piwnicy Pod Fortuną w Lublinie
- Zarządzanie dziedzictwem kulturowym Rożnowa w kontekście rozwoju turystyki w regionie
- Zarządzanie kolekcją muzealną na przykładzie projektu artystycznego „Słony chleb” w Muzeum Żup Krakowskich Wieliczka
- Zarządzanie komunikacją interpersonalną w instytucjach kultury. Studium przypadku – Narracja ekspozycji stałej Muzeum Dom Rodzinny Ojca Świętego Jana Pawła II w Wadowicach
- Zarządzanie procesem partycypacji lokalnej społeczności w tworzeniu kolekcji muzealnej w nowo powstającej jednostce muzealnej
- Zarządzanie relacjami z członkami stowarzyszenia oraz współpraca z organizacją zbiorowego zarządzania – studium przypadku
- Zasadność i połączenie dwóch instytucji kultury muzeum regionalnego w Brzozowie i miejskiej biblioteki publicznej w Brzozowie
- Zespół Pieśni i Tańca AGH „Krakus” im. W. Białowąsa – Misja zespołu w kontekście kulturowym
- Aplikacja Daili Art. Rozwój – współpraca z muzeami – wersje językowe
- Badania publiczności na przykładzie Niżańskiego Centrum Kultury "Sokół" w Nisku
- Elementy zarządzania kulturą we współczesnym nauczaniu języka angielskiego w Polsce
- Fenomen zjawiska bezinteresownej pomocy na przykładzie akcji charytatywnej Uniwersytetu Jagiellońskiego wspierającej Szpital Uniwersytecki w trakcie pandemii
- Komunikacja Zamku Królewskiego na Wawelu z odbiorcami w czasie pandemii COVID-19
- Koncepcja merytoryczna stałej wystawy pt. "Muzeum Historii Radomia" aranżowanej w ramach instytucjonalnych Muzeum im. Jacka Malczewskiego w Radomiu
- Koncepcja programowo-organizacyjna Teatru "Guliwer" w Warszawie
- Mała Ambasada Muzeum Narodowego w Krakowie MAMBA jako projekt partycypacyjny
- Misja i strategia Fundacji Aplauz
- Misja i wizja Centrum Aktywności Seniora w Stalowej Woli
- Misja i wizja Muzeum Ziemi Bieckiej w Bieczu
- Misja pracowni plastycznej w kontekście kształtowania tożsamości kulturowej dzieci i młodzieży
- Motywacje społeczności lokalnej do podjęcia działań o charakterze artystycznym na przykładzie zespołu Kiyrpecki
- Nowe spojrzenie na misję Centrum Edukacji i Kultury „Szklany Dom” w Ciekotach
- Obraz odwiedzających Miejsce Pamięci Auschwitz-Birkenau w doświadczeniach przewodników-edukatorów. Przykłady grup z Polski, Niemiec, Francji i Izraela
- Ogólnokształcąca Szkoła Muzyczna I i II st im. F. Chopina w Bytomiu - badanie wizerunku organizacji
- Organizacja i zarządzanie festiwalem muzycznym »Letnia Przysucha«
- Pamiątka turystyczna XXI wieku
- Panowanie a proces opracowywania koncepcji programowo-organizacyjnej kandydata na stanowisko dyrektora instytucji kultury na przykładzie Filharmonii w Krakowie
- Partycypacyjny model zarządzania Gminnym Ośrodkiem Kultury w Mogilanach
- "Po co, dla kogo jesteśmy i co będziemy robić?". Strategia rozwoju samorządowej instytucji kultury na przykładzie działalności orkiestry w Mykanowie
- Potencjał turystyczny zabytkowych osiedli i kolonii robotniczych w województwie śląskim
- Przegląd festiwali teatralnych w Polsce
- Quo vadis Muzeum Regionalnego w Dębicy
- Strategia Rozwoju Centrum Kultury w Świątnikach Górnych na lata 2021-2025
- SUMA sety i kasety
- Sytuacja młodych choreografów w Polsce. Możliwości i potrzeby
- Utrzymanie wyjątkowości wydarzenia kulturalnego na przestrzeni lat na przykładzie festiwalu "Shanties" w Krakowie
- Uwarunkowania organizacji Cecyliańskich koncertów muzycznych
- Współczesne metody zarządzania dziedzictwem kulturowym w kontekście procesów programowania rozwoju lokalnego
- Zarządzanie dziedzictwem kulturowym Nowego Wiśnicza
- Zarządzanie zmianą/zmianami w czasie pandemii. Studium przypadku
-
Życie kulturalne Krakowa oczami cudzoziemców mieszkających w mieście
- Analiza zarządzania instrumentami finansowymi w zakresie rozwoju infrastruktury publicznych szkół artystycznych prowadzonych przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w latach 2015-2018
- Ars Longa Mieczysława Święcickiego
- Balet w repertuarach polskich oper
- Billy Wilder jako potencjał kulturowy Suchej Beskidzkiej
- Budowa misji dla szkoły ewangelickiej w Posadzie na podstawie modelu pięciu pytań strategicznych
- Budowanie relacji społecznych na przykładzie Muzeum Ziemi Leżajskiej
- Dyrektor jako lider w instytucji jaką jest Miejski Ośrodek Kultury "Centrum" im. Adama Mickiewicza w Zawierciu
- Dyrektor teatru instytucjonalnego w Polsce - artysta czy menedżer kultury?
- Edukacja dorosłych w siedzibie głównej Muzeum Warszawy po modernizacji. Organizacja, projekty, zarządzanie
- Edukacja muzealna jako element zarządzania dziedzictwem urbanistycznym na przykładzie Miasta Krakowa
- Funkcjonowanie kontroli zarządczej w instytucjach kultury
- Funkcjonowanie świetlic wiejskich w gminie Trzciana w kontekście inicjatyw oddolnych
- Koncepcja nowoczesnego zarządzania w Muzeum Okręgowym w Lesznie
- Korzyści z udanych kampanii crowdfundigowych na przykładzie organizacji pozarządowych
- Misja Muzeum Regionalnego w Człuchowie
- Muzeum Regionalne w Jaśle - 50 lat tradycji i poszukiwania nowej strategii
- Organista parafialny liderem lokalnej społeczności na przykładzie Jana Rybarskiego
- Problematyka strategicznego managementu przy kreacji ensamblów muzyki klasycznej w polskiej gospodarce rynkowej
- Proces zarządzania festiwalem muzycznym - studium przypadku
- Program edukacji kulturowej dla Krakowa - analiza strategiczna
- Projekt "Małopolska. Kultura wrażliwa" - pierwsze rozwiązanie systemowe realizowane w skali województwa jako przykład społecznego podejścia do problemu niepełnosprawności
- Rola partycypacji dziecięcej rady programowej Europejskiego Centrum Bajki w zarządzaniu ofertą kulturalną tej instytucji
- Skuteczność obranej strategii promocyjnej Beskidzkiego Centrum Zabawki Drewnianej w Stryszawie na przykładzie projektu "Święto zabawki ludowej"
- Strategia rozwoju Teatru im. S. Jaracza w Łodzi
- Zarządzanie dziedzictwem kulturowym Gminy Zielonki w kontekście budowania tożsamości lokalnej
- Zarządzanie dziedzictwem kulturowym w kontekście budowania tożsamości lokalnej na przykładzie Modlnicy
- Zarządzanie dziedzictwem naftowym na przykładzie Muzeum Przemysłu Naftowego i Gazowniczego im. Ignacego Łukasiewicza
- Zarządzanie festiwalem w bibliotece publicznej na przykładzie festiwalu "Czytomania" organizowanego przez Wadowicką Bibliotekę Publiczną
- Zarządzanie projektami edukacyjno-naukowymi w muzealnictwie realizowanymi we współpracy publicznych instytucji kultury z organizacjami pozarządowymi
- Zarządzanie reklamą w kulturze, czyli jak skutecznie dotrzeć do odbiorców. Analiza na przykładzie Miejskiego Centrum Kultury i Sportu w Jaworznie
- Strategia rozwoju samorządowej instytucji kultury, a potrzeby społeczności lokalnej
- Miejsce z duszą. Baza szkoleniowo-wypoczynkowa Lubogoszcz. Szkic sytuacji obecnej i perspektywy rozwoju.
- Współpraca tak, ale jaka? Historia, struktura organizacyjna oraz oferta kulturalno-edukacyjna Centrum Kultury Podgórza w Krakowie
- Współpraca międzynarodowa na przykładzie aktywności Muzeum Historycznego Miasta Krakowa – projekty ekspozycyjne i naukowe – analiza
- Funkcje w procesie zarządzania w instytucji kultury na przykładzie Domu Muzyki i Tańca w Zabrzu
- Sposoby udostępniania instytucji kultury osobom z niepełnosprawnościami na wybranych przykładach w miejscowości Wieliczka
- Budowanie wizerunku instytucji kultury w środowisku lokalnym
- Miejsce kultury w strategii Grudziądza
- Analiza "Strategii Rozwoju Suwalskiego Ośrodka Kultury do roku 2023", czyli gdzie "wycieka" ten sok?
- Zarządzanie reklamą na przykładzie XXXIX Dni Gorczańskich
- WYSPA – Dziedzictwo (u)tracone. Krakowska dzielnica Kazimierz
- Zagadnienie instytucjonalizacji tekstoterapii kulturowej. Przykłady wybranych typów instytucji kultury w Krakowie
- Tworzenie struktur organizacyjnych w Szkole Muzycznej I stopnia w Niwiskach
- Zarządzanie Miejską Biblioteką Publiczną w Jaśle
- Między przeszłością a przyszłością. Organizacja i zarządzanie dziedzictwem kultury na przykładzie nowohuckiego oddziału Muzeum Archeologicznego w Krakowie
- Łódzki Dom Kultury jako lider współpracy z instytucjami kultury w regionie
- Regionalne Centrum Edukacji o Pamięci – kierunki rewitalizacji i strategia rozwoju
- Zarządzać by nie zobojętnieć. Dziedzictwo kulturowe Żydów tarnowskich
- Organizacja i zarządzanie samorządową instytucją kultury na przykładzie Wiejskiego Domu Kultury w Pisarzowicach
- Priorytety i obszary strategiczne Programu Rozwoju Kultury w Tarnowie na lata 2018-2030
- Rzeszowski Festiwal Kolęd i Pastorałek
- Rewitalizacja zespołu zabytkowego hangaru lotniczego przy ulicy Izydora Stella-Sawickiego w Krakowie na potrzeby nowoczesnego oddziału Muzeum Inżynierii Miejskiej
- Homo est animal sociale versus homo homini lupus est. Oblicze konfliktu personalnego na przykładzie Muzeum AK w Krakowie.
- Funkcjonowanie i finansowanie instytucji kultury na podstawie Gminnego Ośrodka Kultury w Łękawicy
- Zarządzanie wydarzeniem na przykładzie Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego "Music In" we Lwowie
- Organizacja imprez masowych jako promocja działalności kulturalnej na przykładzie Centrum Kultury Gminy Łapanów
- Organizacja i zarządzanie samorządową instytucją kultury na przykładzie Muzeum Zamek w Oświęcimiu
- Specyfika zarządzania projektami w sektorze kreatywnym na przykładzie wybranych projektów Opery Krakowskiej
- Sponsoring – partnerstwo kultury i biznesu
- Teatr to także zespół techniczny
- Zarządzanie obiektem wpisanym na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO na przykładzie Zabytkowej Kopalni Srebra w Tarnowskich Górach
- Utworzenie Etnocentrum szansą zachowania dziedzictwa ziemi krośnieńskiej
- Współpraca Samorządowego Domu Kultury w Tuszymie z organizacjami pozarządowymi
- Zarządzanie zespołem baletu. Analiza funkcjonowania i perspektywy rozwoju na przykładzie Zespołu Baletu Opery Krakowskiej
- Dziedzictwo kulturowe w strategii promocji Biecza
- Gminna Biblioteka Publiczna w Czernichowie jako centrum regionalizmu
- Dworek Grafa – lubelski salon kulturalny w projekcie „AGrafKa”
- Główne wyzwania i założenia Regionalnego Programu Zarządzania Strategicznego w Województwie Podkarpackim wedle paradygmatu "Dziedzictwo i rozwój"
- Odnowa miast w kontekście rewitalizacji obiektów poprzemysłowych na przykładzie Bytomia
- Wyzwania w zarządzaniu nowoczesną biblioteką publiczną
- Zarządzanie projektem artystycznym na przykładzie indyjskiego "Święta Kolorów Holi" w Krakowie
- Założenia rozwoju Centrum Kultury i Promocji w Jarosławiu w kontekście rozwoju funkcji kulturalnej Jarosławia
- Promocja bez kosztów – Memorial to Miles Targi Kielce Jazz Festival /2014-2017/
- Zarządzanie dziedzictwem kulturowym na przykładzie dawnego "Sokoła" w Jarosławiu
- Etablissement Public Paris Musees. Analiza sieci 14 muzeów Miasta Paryża
- Muzeum w Gliwicach jako przykład miejskiej placówki kultury o zasięgu ponadlokalnym
- Aktor i reżyser w jednym. O szukaniu równowagi między prywatą w teatrze, a zarządzaniem zespołem
- Czy archiwa to instytucje zamknięte? Wyzwania w zakresie promocji archiwów i popularyzacji materiałów archiwalnych na przykładzie Archiwum Narodowego w Krakowie
- Działalność kina studyjnego na przykładzie Krakowskiego Centrum Kinowego ARS
- Dziedzictwo kulturowe pierwszej fabryki lokomotyw w Polsce Fablok
- Dziedzictwo poprzemysłowe w Zagłębiu Dąbrowskim w kontekście pogranicza kulturowego
- Edukacja teatralna na przykładzie Opery Śląskiej w Bytomiu
- Koncepcja funkcjonowania i rozwoju szkół artystycznych, a zarządzanie kształceniem dzieci na przykładzie działalności Orkiestry Wieniawa
- Koncepcja trzeciego miejsca w kontekście działalności Miejsko-Gminnej Biblioteki Publicznej w Krzeszowicach
- Łączenie instytucji kultury. Próba analizy zagadnienia na podstawie zamiaru połączenia Gminnego Domu Kultury i Gminnej Biblioteki Publicznej w Kobiórze
- Misja, której BWA w Rzeszowie nie posiada, a której potrzebuje
- Motywacja jako proces zarządzania na przykładzie Centrum Kultury i Turystyki w Wieliczce
- Nowe technologie w instytucjach kultury
- O sztuce kreatywnego myślenia w zarządzaniu instytucją kultury na przykładzie Filharmonii Podkarpackiej im. A. Malawskiego w Rzeszowie
- Organizacja i zarządzanie religijnym parkiem tematycznym
- Organizator a samorządowe instytucje kultury - proces zmiany (na przykładzie Myślenic)
- Polityka rekrutacji pracowników w instytucjach kultury
- Pozaekspozycyjna działalność Zamku Królewskiego na Wawelu
- Próba definicji autorskich dyrekcji Teatru Ludowego
- Rola kierownika produkcji we współczesnym teatrze na podstawie własnych doświadczeń w czasie pracy w Teatrze Wielkim w Poznaniu
- Samorządowa szkoła muzyczna w mniejszych ośrodkach - rozwój i ogarniczenia na przykładzie Szkoły Muzycznej I Stopnia w Domosławicach
- Sposoby zachowania pamięci o Adamie Didurze - założycielu Opery Śląskiej w Bytomiu - poprzez pryzmat zarządzania pamięcią
- Wdrażanie metod i technik zarządzania kulturą w samorządowej instytucji kultury
- Wolontariat w instytucji kultury na przykładzie Międzynarodowego Festiwalu Kina Niezależnego Netia Off Camera
- Wypracowanie skutecznej strategii promocji działalności Samorządowego Centrum Kultury w Mielcu
- Zarządzanie dziedzictwem Goetzów Okocimskich, czyli jak zarządza się przeszłością w teraźniejszości
- Zarządzanie dziedzictwem kulturowym na przykładzie Muzeum Dzieduszyckich w Zarzeczu
- Zarządzanie festiwalem artystycznym na przykładzie Festiwalu Twórczości Religijnej "Fide et Amore" w Żorach
- Zarządzanie projektem w instytucji kultury na przykładzie projektu "Pieskowa Skała. Konserwacja architektury zamku i poszerzenie oferty edukacyjno-kulturalnej"
- "Szwarc, mydło i powidło" czyli 25 lat działalności Muzeum Rzemiosła w Krośnie
- Autochromy Tadeusza Rzący jako dziedzictwo o unikatowej wartości. Dylematy zarządzania pamięcią o artyście i jego dorobku twórczym.
- Budowanie sieci współpracy samorządowej instytucji kultury
- Bukowiaski teatr
- Czy przeszłość ma przyszłość? Zarządzanie dziedzictwem na przykładzie XX. Czartoryskich
- Dialog muzeum ze społeczeństwem na przykładzie Jarmarku Historycznego św. Marii Magdaleny
- Franciszek Frączek. Życie, twórczość, pamięć o artyście
- Funkcjonowanie samorządowej instytucji kultury na przykładzie Wadowickiej Biblioteki Publicznej
- Igrzyska czy praca u podstaw - o wybranych problemach domów kultury
- Jan Kiepura - sposoby zachowania pamięci o artyście w jego rodzinnym mieście
- Kino i telewizja – zagrożenia i sposoby przeciwdziałania nadmiernemu wpływowi Stanów Zjednoczonych w Europie
- Kluczowa rola strategii Krakowskiego Biura Festiwalowego w kształtowaniu programu promocji czytelnictwa w Krakowie po nadaniu tytułu Miasta Literatury UNESCO
- Koncepcja funkcjonowania Muzeum Etnograficznego w Zielonej Górze z siedzibą w Ochli
- Koncepcja funkcjonowania Teatru im. C. K. Norwida w Jeleniej Górze w latach 2016-2018
- Kreowanie marki bobkowskiej koronki klockowej
- Misja Rzeszowskiego Domu Kultury
- Motywacje i ograniczenia menedżera kultury w Polsce. Badania własne na temat zarządzania publiczną instytucją kultury.
- Narzędzia marketingowe w działalności europejskich muzeów archeologicznych
- Nowa rola starego muzeum. Między wizją a biznesem - kronika czasów transformacji i perspektywy rozwoju Muzeum Żup Krakowskich Wieliczka
- Popularyzacja kultury żydowskiej w Polsce
- Problemy zarządzania symboliką miejską (na podstawie pomnika "Czarownicy" z Czeladzi
- Projekt "Czy coś zostanie" - działania wokół "Zapisu socjologicznego" Zofii Rydet
- Promocja muzyczna w Internecie
- Promocja regionu w Gminnej Bibliotece Publicznej w Iwkowej
- Próba analizy strategii działania biblioteki publicznej w dzielnicy Krowodrza miasta Krakowa
- Przekształcenie Galerii Sztuki Współczesnej w Przemyślu w Podkarpackie Centrum Sztuki Współczesnej w Przemyślu
- Realizacja misji Międzynarodowego Centrum Edukacji o Auschwitz i Holokauście na przykładzie projektów edukacyjnych
- Rozumienie kultury i dziedzictwa fundamentem tożsamości kulturowej
- Rozwój i upowszechnianie kultury w środowisku wiejskim w gminie Chorkówka
- Sądecki Park Etnograficzny miejscem łączenia przeszłości z przyszłością
- Specyficzne funkcje Muzeum Żup Krakowskich Wieliczka
- Telewizje lokalne między pieniądzem a wolnością
- Wpływ działalności Gminnego Ośrodka Kultury w Gromniku na aktywizację społeczności lokalnej
- Wpływ przekształceń własnościowych na zarządzanie
- Wpływ Regionalnego Centrum Kulturalno-Bibliotecznego im. Jana Pawła II na rozwój Powiatowej i Miejskiej Biblioteki Publicznej w Brzesku
- Wspólne dziedzictwo jako źródło nawiązania współpracy midzynadorowej
- Wykorzystanie serwisów społecznościowych przez biblioteki publiczne w Krakowie
- Zarządzanie audycjami szkolnymi w województwie śląskim i zachodnio-pomorskim na przykładzie działalności Filharmonii Śląskiej w Katowicach i Agencji Artystycznej "Artos" w Koszalinie
- Zarządzanie dziedzictwem Kieleckiej Szkoły Krajobrazu a dziedzictwo kulturowe Kielc
- Zarządzanie dziedzictwem kulturowym Bełżca w cieniu "Muzeum Miejsca Pamięci" w Bełżcu
- Zarządzanie dziedzictwem kulturowym na przykładzie Okręgowego Muzeum w Tarnowie
- Zarządzanie festiwalem artystycznym na przykładzie Międzynarodowego Festiwalu Dni Muzyki Organowej w Krakowie
- Zarządzanie marką instytucji kultury na przykładzie Filharmonii im. Karola Szymanowskiego w Krakowie
- Zarządzanie na styku dziedzictwa kulturalnego i naturalnego - studium obszaru Słowińskiego Parku Narodowego
- Zarządzanie projektem archiwizacyjnym "Zofia Rydet. Dokumentacje 1950-1977"
- Zarządzanie przez wartości w kulturze a rola Instytutu Mikołowskiego w upowszechnianiu przekładów literatury słoweńskiej
- "Ephemera" jako nowa forma sztuki, będąca częścią festiwalu muzyki elektronicznej "Unsound"
- "Jesienne Warsztaty Muzykujemy Razem - Koncert Cecyliański" jaki przykład zarządzania projektem kulturalnym
- "Mała gmina z artystyczną duszą" - życie kulturalne Kobióra w roku 2014 na podstawie działalności Gminnego Domu Kultury
- Amatorski ruch artystyczny Ziemi Łąckiej
- Archiwum miejscem pamięci o ludziach nauki i kultury
- Biblioteki bez strategii - analiza potencjału miejskich bibliotek publicznych w Krakowie
- Festiwal Rytmu Drumbattle w Legnicy. Analiza w oparciu o metodę zarządzania cyklem projektu
- Festiwale folklorystyczne a niematerialne dziedzictwo kulturowe – na przykładzie Międzynarodowego Festiwalu Folkloru Ziem Górskich w Zakopanem
- Jak wykształcić przyszłych odbiorców kultury
- Jan Klata w Krakowie czyli teatr emocji
- Koncepcja nowych wzorców sztuki na przykładzie działalności repertuarowej Teatru Małego w Tychach
- Kraków Miasto Literatury UNESCO jako element strategii rozwoju kultury Miasta Krakowa
- Kultura w pogardzie i zaniechaniu. O wybranych problemach sektora kultury i jego pracowników
- Misja Galerii Fotografii Miasta Rzeszowa
- Od amatora-pasjonata do profesjonalisty. Jak przekształcić pasję w profesjonalizm uznany przez autorytety na przykładzie wybranego artysty.
- Para buch czyli misja Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu
- Projekt RAFCOX SOUND DESINGER. Opracowanie oferty sponsoringowej
- Promocja kultury w bibliotece
- Repozytoria cyfrowe w polskich bibliotekach publicznych
- Rewitalizacja Łemkowszczyzny
- Rzeszowskie festiwale teatralne
- Społeczność lokalna a dziedzictwo kulturowe Głębowic
- Szkoła muzyczno-baletowa "Da Capo" - analiza marketingowa
- W cieniu Auschwitz - współczesne wyzwania edukacji w miejscu pamięci
- Współczesny wyrobnik, wolny najmita i mistrz rzemiosła. Humanizm organizacji sektora kultury
- Zarządzanie dziedzictwem kulturowym na przykładzie Sosnowca
- Zarządzanie produkcjami festiwalowymi w kraju i zagranicą na przykładzie Wielkanocnego Festiwalu Ludwiga van Beethovena oraz Festiwalu Kultury Polskiej w Pekinie
- Zarządzanie schroniskami górskimi w Beskidzie Żywieckim
- Zarządzanie wizerunkiem artysty w mediach społecznościowych
- Zasady funkcjonowania Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Bolesława Lubosza w Tarnowskich Górach
- Analiza strategii rozwoju i działalności kulturalnej Zamku w Mosznej
- Budowanie strategii marketingowej na podstawie organizacji Mistrzostw Świata Dj'ów IDA
- Czym jest a czym mogłoby być Centrum Kultury Wsi Polskiej w Wierzchosławicach
- Dyrektor Filharmonii, artysta czy menedżer
- Działalność edukacyjna w instytucjach kultury jako element strategii marketingowej na przykładzie Filharmonii
- Działalność samorządowego Centrum Kultury e Mielcu odpowiedzią na potrzeby lokalnej społeczności w zakresie kultury
- Festiwal Bachowski w Świdnicy jako element strategii marketingowej Miasta
- Gmina Sękowa = UNESCO, a może nie tylko? Koncepcja rozwoju turystyki na terenie gminy Sękowa w oparciu o dziedzictwo kulturowe i przyrodnie
- Instruktor instytucji kultury w strategiach Młodzieżowego Domu Kultury - realizacja procesu edukacji kulturalnej młodzieży
- Interesariusze, obiekty i produkty turystycznego szlaku Rodowych Gniazd Lubomirskich na przykładzie Muzeum-Zamku w Łańcucie
- Kulturotwórcza przestrzeń bibliotek naukowych
- Muzeum w Tarnowskich Górach i jego środowisko zewnętrzne - możliwości i perspektywy współpracy
- Nowe oblicza bibliotek - przykra powinność czy szansa na rozwój instytucji. Konwersatorium Biblioteki Śląskiej jako odpowiedź na zmieniającą się strukturę wiekową odbiorców usług bibliotecznych
- Ochrona i promocja dziedzictwa kulturowego Lubelszczyzny w świetle działań Ośrodka "Brama Grodzka - Teatr NN"
- Od kolekcji do wystawy - idea i rozwój ekspozycji piernikarskiej w Muzeum Okręgowym w Toruniu
- Od kulturoznawstwa do kultur mediów - analiza rozwoju studiów kulturoznawczych na przykładzie Uniwersytetu Śląskiego
- Partnerstwo publiczno-prywatne w skali mikro w praktyce instytucji kultury na podstawie współpracy Wojewódzkiego Domu Kultury w Kielcach i studia nagrań United Records
- Powstawanie galerii sztuki współczesnej "STREFA A" - znaczeni marki i jej ochrona
- Promocja jako element strategii w instytucjach kultury
- Punctum Teatr Stowarzyszenie Twórców Niezależnych - od genezy do misji
- Tworzenie oferty kulturalnej Siemianowickiego Centrum Kultury na podstawie nowej misji instytucji
- Wiejskie Centrum Kultury na przykładzie Biblioteki Publicznej w Opolnie Zdroju
- Wizerunek Bazyliki Mariackiej w Krakowie jako wynik jej wielofunkcjonalności
- Współpraca kulturalna Gminnej Biblioteki Publicznej w Przeciszowie z organizacjami z Gminy Przeciszów
- Wykorzystanie Internetu w zarządzaniu muzeum
- Zarządzanie budynkiem muzealnym na przykładzie dawnego kościoła pw. Św. Ducha w Raciborzu
- Zarządzanie dziedzictwem kulturowym gminy na przykładzie gminy Zielonki
- Zarządzanie dziedzictwem kulturowym historycznego Miasta Biecz
- Zarządzanie finansami samorządowej instytucji kultury na przykładzie Miejskiego Ośrodka Kultury Sportu i Rekreacji w Chrzanowie
- Zarządzanie instytucją kultury na przykładzie Zespołu Pieśni i Tańca Śląsk im. Stanisława Hadyny
- Zarządzanie strategiczne w instytucjach kultury
- Zarządzanie wizerunkiem biblioteki
- Związek Polskich Artystów Plastyków Okręg Częstochowski - tradycja a nowe trendy zarządzania
- Analiza porównawcza finansowania instytucji kultury
- Archetypy i narracje w marketingu instytucji kultury
- Biblioteka- możliwości jej wykorzystania w instytucjach kultury - na przykładzie Domu Kultury "Podgórze" w Krakowie
- Biblioteka w przestrzeni nowych technologii
- Centrum Kultury "Dworek Białoprądnicki" - instytucja kultury w przestrzeni publicznej
- Dziedzictwo kulturowe Gminy Bejsce i jego wpływ na kształtowanie tożsamości mieszkańców
- Edukacja artystyczna w zakresie fotografii na przykładzie form pracy twórczej działających w Krakowie
- Federacja Stowarzyszeń Kulturotwórczych BAZA ZBOŻOWA w Kielcach we współpracy z samorządem lokalnym
- Gmina Biecz na szlakach kultury
- Historia sukcesu, czyli jak grupa krasnoludków zawojowała kulturalną przestrzeń publiczną Wrocławia
- Instytucja czy marketing mix? 4 lata zmian (2009-2012) w Gminnym Ośrodku kultury w Suszcu
- Język konfliktu w kulturze. Studium sporu o Capellę Cracoviensis
- Kapela Góralska "Ciupaga" jako forma kultywowania dziedzictwa kulturowego
- Kawiarnie kulturalne w Polsce
- Kopalnia Soli w Wieliczce wizytówką i skarbem Polski
- Kształtowanie pozytywnego obrazu instytucji kultury na przykładzie Narodowego Muzeum w Krakowie
- Lean Management
- Luki prawne w aktach prawnych dotyczących kultury
- Miasta rzeźby – gdzie, co i jak? Przykłady dobrych praktyk w organizowaniu wydarzeń artystycznych na świecie
- Misja Muzeum im. Przypkowskich w Jędrzejowie
- Misja Muzeum Zabawek i Zabawy w Kielcach
- Misje i cele strategiczne Gminnego Centrum Kultury w Spytkowicach
- Muzeum Regionalne Ziemi Limanowskiej. Historia, teraźniejszość, nowe jutro.
- Nie tylko Śliwowica – walory kulturowe Ziemi Łąckiej
- Obraz Górala na forach internetowych - wybrane przykłady
- Od zarządzania wolontariatem do współrządzenia miastem (Fenomen Transgranicznego Centrum Wolontariatu w Cieszynie)
- Popularyzacja dziedzictwa archeologicznego na przykładzie oddolnych inicjatyw społecznych w Regionie Hrubieszowskim
- Porównanie Form Ochrony Dziedzictwa Kulturowego w Polsce i we Francji
- Powstanie Galerii Sztuki Współczesnej "Strefa A" - znaczenie marki i jej ochrona
- Promocja kultury polskiej w Brazylii
- Przydrożne kapliczki i krzyże w Parafii Biskupice
- Rola dyrektora artystycznego w strukturze zarządzania teatrem na przykładzie Teatru im. Ludwika Solskiego w Tarnowie
- Rola nowoczesnej biblioteki publicznej w społeczeństwie na przykładzie Miejskiej Biblioteki Publicznej w Jaworznie
- Sieć i rój. Zarządzanie informacją w Europejskim Obserwatorium Audiowizualnym
- Skąd pochodzimy? Kim jesteśmy? Dokąd zmierzamy? Misja i kierunki rozwoju Muzeum Narodowego Rolnictwa i Przemysłu Rolno-Spożywczego w Szreniawie na przestrzeni 50 lat istnienia instytucji (1964-2014)
- Strategia rozwoju Szkoły Muzycznej I stopnia w Pałecznicy
- Systemy i modele funkcjonowania teatrów tańca w Polsce
- Ścieżki kariery i dylematy rozwoju w polskim kinie niezależnym
- Święto Poezji Góralskiej jako próba ochrony niematerialnego dziedzictwa Podhala
- Wykorzystanie mediów społecznościowych przez polskie biblioteki publiczne
- Zarządzanie marką na przykładzie Muzeum Dobranocek ze zbiorów Wojciecha Jamy w Rzeszowie
- Zarządzanie spuścizną artystyczną Tadeusza Kantora
- Cele strategiczne, pomysły i rekomendacje. Szkic do problemu określenia misji i wizji Muzeum Archeologicznego i Rezerwatu „Krzemionki"
- Działalność Centrum Kultury i Wypoczynku w Andrychowie w 2011 roku
- Działalność i strategia rozwoju Miejskiego Ośrodka Kultury w Brzesku
- Działalność kulturalna prowadzona przez Kopalnię Soli "Wieliczka" Trasa Turystyczna Sp.z o.o.
- Działalność Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha jako przykład instytucji promującej obcą kulturę
- Edukacja kulturalna dzieci i młodzieży na wybranych przykładach pracy Młodzieżowego Domu Kultury w Częstochowie
- Edukacja kulturalna w aspekcie wychowania społecznego
- Funkcjonowanie procedury kontroli zarządczej w Muzeum Sztuki w Łodzi
- Idea wprowadzenia programu lojalnościowego w Muzeum Historycznym Miasta Krakowa
- Koncepcja Centrum Sztuki Sakralnej im. Jerzego Nowosielskiego w Krakowie
- Miejsce kultury wysokiej we współczesnym społeczeństwie na przykładzie działalności Zespołu Śpiewaków Miasta Katowice Camerata Silesia
- Międzynarodowa polityka kulturalna Francji na przykładzie działalności Instytutu Francuskiego
- Misja Instytutu Książki
- Nowe spojrzenie, nowe myślenie-misja Muzeum Etnograficznego w Krakowie na przykładzie „Studium obiektu"
- Od KAOWCA do RADIOWCA, czyli trudna sztuka zarządzania mediami
- Patronat medialny narzędziem promocji instytucji kultury
- Programy stypendialne Willi Decjusza
- Promocja instytucji kultury za pomocą nowych mediów ze szczególnym uwzględnieniem portali społecznościowych
- Rola biblioteki publicznej we wspieraniu rozwoju społeczności lokalnej
- Rola sponsorów w muzeach w oczach zwiedzających
- Specyfika pracy Orkiestry Symfonicznej na podstawie pierwszej części symfonii g-moll nr 40, KV 550 W.A. Mozarta jako inspiracja do zarządzania zespołem ludzkim
- Spektakl wrażeń czy ekspozycja muzealna? Analiza współczesnych trendów tworzenia ekspozycji muzealnych na przykładzie wystawy "Śladami europejskiej tożsamości Krakowa" usytuowanej pod płytą krakowskiego Rynku Głównego
- Strategia marketingowa Instytutu Grotowskiego
- Strategia rozwoju miejskiej instytucji kultury na przykładzie Chojnickiego Centrum Kultury
- Sztuka współczesna jako produkt? Promocja wydarzeń artystycznych w miejskiej instytucji kultury (na przekładzie Galerii Bunkier Sztuki)
- Teatr w moim życiu
- Wielka Parada Smoków Teatru Groteska jako wydarzenie edukacyjne i kulturowe
- Zarządzanie orkiestrą symfoniczną a poziom artystyczny zespołu
- Zarządzanie zbiorami archeologicznymi w muzeum
- Zatrudnianie pracowników artystycznych, a przejście autorskich praw majątkowych na instytucję kultury
- Zbiory regionalne Miejskiej Biblioteki Publicznej w Gorlicach. Regionalia w strategii instytucji kultury
- Analiza porównawcza wiodących problemów polityki kulturalnej na lata 2011-2015 w programach wyborczych Platformy Obywatelskiej, Prawa i Sprawiedliwości, Sojuszu Lewicy Demokratycznej oraz Polskiego Stronnictwa Ludowego
- Cele edukacyjne w "Strategii Muzeum Historycznego Miasta Krakowa na lata 2006-2014"
- Co robią wiolonczeliści w Polsce?
- Czy możliwa jest promocja Wieliczki bez Kopalni Soli?
- Czynniki determinujące misję instytucji muzealnej na przykładzie Muzeum w Chorzowie
- DUCH MIEJSCA, DUCH CZASU - wpływ środowiska na twórczość malarzy okręgu rybnicko-wodzisławskiego
- Działalność agencji artystycznej jako jedna ze współczesnych form rozpowszechniania kultury
- Działalność bibliotek publicznych w zakresie informacji lokalnej
- Działalność grupy teatralnej na przykładzie zespołu Freeday Teatr
- Działalność Miejskiego Ośrodka Kultury w Radlinie w zakresie organizacji czasu wolnego dzieci, młodzieży, dorosłych
- Etyczne i tożsamościowe problemy komunikacji w Internecie
- Finansowanie kinematografii polskiej na tle modeli finansowania kinematografii europejskiej
- Jak ideę przełożyć na obraz. Plakat w kampanii społecznej
- Kalendaria życia i twórczości Tadeusza Kantora. Próba charakterystyki specyficznej formy wydawnictw i ich znaczenie w kontekście tworzenia programu Muzeum Tadeusza Kantora
- Marka instytucji kultury. Przykład Trzebińskiego Centrum Kultury
- Mechanizmy finansowe EOG i NMF Priorytet 3. Realizacja projektów w Województwie Podkarpackim
- Muzeum im. Stanisława Fischera w Bochni. Poszukiwanie i wdrażanie nowych form pracy i zarządzania
- Narzędzia promocji stosowane przez Europejskie Centrum Bajki im. Koziołka Matołka w Pacanowie
- Nowa rola biblioteki publicznej
- Pracownia aktywności obywatelskiej i dokumentacji dziedzictwa. Wstępna koncepcja utworzenia w Ostródzie innowacyjnej placówki kulturotwórczej
- Program rozwoju kultury w Wieluniu na lata 2011-2016
- Protokół dyplomatyczny jako podstawa w kreowaniu wizerunku instytucji kultury
- Samorządowa instytucja kultury - innowacyjny sposób zarządzania kulturą
- Specyfika i problemy środowiska muzyków orkiestrowych w Polsce
- Stowarzyszenie jako forma organizacji pozarządowej, mająca wpływ na rozwój środowisk twórczych
- Strategie rozwoju instytucji kultury na przykładzie Fabryki Emalia Oscara Schindlera
- Szlaki kulturowe formą promocji dziedzictwa kulturowego regionu na przykładzie Małopolski
- Trudności w funkcjonowaniu, a możliwości rozwoju. Adaptacja, modernizacja oraz częściowa rewaloryzacja kamienicy mieszczańskiej z przeznaczeniem na działalność wystawienniczo-edukacyjną Muzeum Miejskiego w Zabrzu
- Wodzisławski Festiwal Muzyczny. Droga od idei do stworzenia marki w kontekście misji
- Wykorzystać świętego
- Wystawa jako element zarządzania w muzeum
- Zarządzanie zasobami ludzkimi w Kopalni Soli "Wieliczka" S.A. w kontekście podnoszenia standardu oferowanych usług
- Zasady funkcjonowania instytucji kultury na przykładzie miasta Wałcz