Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Studia podyplomowe

zarządzanie kulturą

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Prace dyplomowe

Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych Zarządzanie kulturą jest napisanie pracy dyplomowej pod kierunkiem pracownika naukowego Instytutu Kultury UJ. Tematy prac są samodzielnie wybierane przez dyplomantów, w konsultacji z promotorem. Szczegółowe zasady tworzenia prac określają poniższe wytyczne. Wszystkie prace są recenzowane. Na ocenę ze studiów składa się średnia z oceny pracy wystawiona przez promotora i recenzenta. Termin oddania prac:

promotor: 15.06.2023

sekretariat: 15.07.2023

Wytyczne dotyczące pisania prac dyplomowych

  1. „Biblioteka jako trzecie miejsce” – studium przypadku bibliotek publicznych w gminie Nowy Targ.
  2. Humanistyczne i posthumanistyczne aspekty zarządzania w gminnej instytucji kultury w czasie pandemii.
  3. Koncepcja programowa bieżącego funkcjonowania i rozwoju Muzeum im. ks. dr. Władysława Łęgi w Grudziądzu.
  4. Koncepcje działania Ośrodka Kultury gminy Tomice im. Wincentego Bałysa w Tomicach na lata 2023-2025.
  5. Misja fundacji Studio Dono.
  6. Organizacja wystawy czasowej jako zarządzanie projektem w oparciu o strukturę Zamku Królewskiego na Wawelu.
  7. Skuteczność działań promocyjnych małych kin społecznych i lokalnych na przykładzie promocji Kina Lemoniada.
  8. Strategia rozwoju domu kultury w Kozach – diagnoza i analiza potrzeb, budowania celów strategicznych instytucji.
  9. Turystyka kulturowa gminy Ciężkowice.
  10. Wpływ pandemii COVID-19 na instytucje teatralne w Polsce w oparciu o doświadczenia własne wynikające z zatrudnienia w Teatrze Ludowym w Krakowie.
  11. Współpraca gminnego Centrum Kultury, Sportu i Rekreacji w Świlczy z siedzibą w Trzcianie z otoczeniem.
  12. Wybrane kierunki zagospodarowania zasobów dziedzictwa kulturowego w ramach procesu rewitalizacji poprzemysłowych terenów „Krakowskich Zakładów Sodowych – Solvay”.
  13. Zagospodarowanie obiektów poprzemysłowych na cele kulturalne na przykładzie Szlaku Poprzemysłowego TeH2O w Bydgoszczy
  14. Zarządzanie dostępnością muzeum na przykładzie Muzeum Śląska Cieszyńskiego w Cieszynie – studium przypadku.
  15. Zarządzanie dziedzictwem kulturowym na przykładzie klubu 6 Brygady Powietrznodesantowej w Krakowie.
  16. Zarządzanie niematerialne dziedzictwem kulturowym w świetle konwencji UNESCO (w sprawie ochrony niematerialnego dziedzictwa kulturowego z 2003 roku) na przykładzie działalności Małopolskiego Centrum Kultury „Sokół” w Nowym Sączu.
  17. Zarządzanie oraz działalność na przykładzie Rzeszowskich Piwnic interaktywnej instytucji kultury
  18. Tematyka sportu i jej wykorzystanie w działaniach bibliotek, na przykładzie Miejskiej Biblioteki Publicznej w Dobczycach
  19. Rektor jako lider zmian w Akademii Sztuk Teatralnych
  20. Wpływ pandemii Covid-19 na działalność Janowskiego Ośrodka Kultury
  21. Założenia do budowy kolekcji i udostępniania fotografii w ramach Cyfrowego Archiwum Galerii Fotografii Miasta Rzeszowa (GFMR)
  22. Perspektywy rozwoju kół gospodyń wiejskich w oparciu o analizę sytuacji KGW Gminy Czernichów
  23. W jaki sposób organizacje pozarządowe mogą przyczynić się do ocalenia pamięci o żydowskich sąsiadach? Analiza działań stowarzyszenia Sądecki Sztetl
  24. Mikrosceny teatralne w krajobrazie kulturalnym miasta Krakowa - skala zjawiska, aspekty organizacyjne oraz finansowanie na przykładzie Sceny Perspektywa
  25. Dysfunkcje w procesie zarządzania projektem kulturalnym
  26. Udział młodego pokolenia w życiu kulturalnym Gminy Tuchów
  27. "Gdzie wycieka ten sok" - rola Staszowskiego Ośrodka Kultury w zarządzaniu kulturą na terenie Gminy Staszów
  28. Miejsce aktywności mieszkańców-charakterystyka, aspekty organizacyjne, finansowanie na przykładzie TG "SOKÓŁ"
  29. Wpływ połączenia instytucji kultury na ich funkcjonowanie na przykładzie ATElier Kultury w Jaworzynie
  30. Wybrane aspekty zarządzania Filharmonią Krakowską im. Karola Szymanowskiego w Krakowie w trakcie pandemii COVID-19

  1. „W drodze do głębszej rzeczywistości człowieka i świata”. Misja Muzeum Archidiecezjalnego Kardynała Karola Wojtyły w Krakowie
  2. Analiza działań promocyjnych szkoły baletowej Szkoła Kreacji Ruchu
  3. Analiza SWOT z wyznaczeniem kierunków rozwoju instytucji kultury na przykładzie Miejskiego Ośrodka Kultury „Centrum” im. Adama Mickiewicza w  Zawierciu
  4. Artystyczno-merytoryczna strategia rozwoju teatru lalek „Rabcio”
  5. CSR w instytucjach kultury na przykładzie działań Tarnogórskiego Centrum Kultury
  6. Deficyt badań w samorządowych instytucjach kultury – w poszukiwaniu przyczyn zjawiska
  7. Instytucje kultury w dobie pandemii. Sposoby radzenia sobie z sytuacją kryzysową na przykładzie Kina Pod Baranami
  8. Jak wykorzystać sztukę filmową do promocji miasta? City Placement na przykładzie Lublina
  9. Koncepcja budowy strategii rozwoju domu kultury
  10. Krzysztof Penderecki – zarządzanie dziedzictwem i pamięcią o artyście w Europejskim Centrum Muzyki w Lusławicach
  11. Mauzoleum Martyrologii Wsi Polskich w Michniowie jako przypadek zachowania dziedzictwa historycznego i przyczynek do rozwoju turystki historycznej w województwie świętokrzyskim
  12. Misja bibliotek publicznych na przykładzie Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Teodora Heneczka w Piekarach Śląskich
  13. Muzeum Zabawek i Zabawy w Kielcach
  14. Narzędzia pozabudżetowego finansowania lokalnej działalności kulturalnej na przykładzie gminy Kozienice
  15. Niematerialne dziedzictwo kulturowe na przykładzie Pochodu Gwarkowskiego
  16. Nowe formy działalności kulturalnej w czasie pandemii Covid-19 jako misja oddziału dla dzieci KBP
  17. Polski słownik biograficzny jako instytucja kultury? Studium przypadku
  18. Potencjał kulturowy i turystyczny Ziemi Średzkiej
  19. Przywództwo transformacyjne w instytucjach kultury
  20. Rola Centrum Kultury Rodzimej w willi Czerwony Dwór w budowaniu i wspieraniu sektora kreatywnego, jakim są twórcy ludowi i artyści
  21. Rola muzeum regionalnego w podtrzymywaniu tożsamości mniejszości narodowych i etnicznych
  22. Strategia rozwoju Gminnej Biblioteki Publicznej w Małym Rudniku na lata 2021-2025a
  23. Szansa na sukces i szansa na przetrwanie. Muzeum w kontekście pandemii, czyli czy skansen może być nowoczesny?
  24. Tworzenie instytucji teatralnej w dobie pandemii – szanse i zagrożenia
  25. Widzewskie domy kultury z perspektywy poszerzonego pola kultury i nowych odbiorców
  26. Wizerunek zewnętrzny i wewnętrzny biblioteki
  27. Wpływ i rola interesariuszy w tworzeniu linii repertuarowej różnych typów teatrów w odniesieniu do modelu partycypacyjnego instytucji kultury
  28. Wpływ zmiany na stanowisku dyrektora naczelnego na wizerunek instytucji kultury w odniesieniu do zmiany w Teatrze Polskim we Wrocławiu w latach 2016-2021
  29. Wybrane aspekty działalności marketingowej Centrum Kultury „Dworek Białoprądnicki” w obliczu pandemii Covid-19
  30. Zarządzanie dziedzictwem kulturowym na przykładzie Piwnicy Pod Fortuną w Lublinie
  31. Zarządzanie dziedzictwem kulturowym Rożnowa w kontekście rozwoju turystyki w regionie
  32. Zarządzanie kolekcją muzealną na przykładzie projektu artystycznego „Słony chleb” w Muzeum Żup Krakowskich Wieliczka
  33. Zarządzanie komunikacją interpersonalną w instytucjach kultury. Studium przypadku – Narracja ekspozycji stałej Muzeum Dom Rodzinny Ojca Świętego Jana Pawła II w Wadowicach
  34. Zarządzanie procesem partycypacji lokalnej społeczności w tworzeniu kolekcji muzealnej w nowo powstającej jednostce muzealnej
  35. Zarządzanie relacjami z członkami stowarzyszenia oraz współpraca z organizacją zbiorowego zarządzania – studium przypadku
  36. Zasadność i połączenie dwóch instytucji kultury muzeum regionalnego w Brzozowie i miejskiej biblioteki publicznej w Brzozowie
  37. Zespół Pieśni i Tańca AGH „Krakus” im. W. Białowąsa – Misja zespołu w kontekście kulturowym

  1. Aplikacja Daili Art. Rozwój – współpraca z muzeami – wersje językowe
  2. Badania publiczności na przykładzie Niżańskiego Centrum Kultury "Sokół" w Nisku
  3. Elementy zarządzania kulturą we współczesnym nauczaniu języka angielskiego w Polsce
  4. Fenomen zjawiska bezinteresownej pomocy na przykładzie akcji charytatywnej Uniwersytetu Jagiellońskiego wspierającej Szpital Uniwersytecki w trakcie pandemii
  5. Komunikacja Zamku Królewskiego na Wawelu z odbiorcami w czasie pandemii COVID-19
  6. Koncepcja merytoryczna stałej wystawy pt. "Muzeum Historii Radomia" aranżowanej w ramach instytucjonalnych Muzeum im. Jacka Malczewskiego w Radomiu
  7. Koncepcja programowo-organizacyjna Teatru "Guliwer" w Warszawie
  8. Mała Ambasada Muzeum Narodowego w Krakowie MAMBA jako projekt partycypacyjny
  9. Misja i strategia Fundacji Aplauz
  10. Misja i wizja Centrum Aktywności Seniora w Stalowej Woli
  11. Misja i wizja Muzeum Ziemi Bieckiej w Bieczu
  12. Misja pracowni plastycznej w kontekście kształtowania tożsamości kulturowej dzieci i młodzieży
  13. Motywacje społeczności lokalnej do podjęcia działań o charakterze artystycznym na przykładzie zespołu Kiyrpecki
  14. Nowe spojrzenie na misję Centrum Edukacji i Kultury „Szklany Dom” w Ciekotach
  15. Obraz odwiedzających Miejsce Pamięci Auschwitz-Birkenau w doświadczeniach przewodników-edukatorów. Przykłady grup z Polski, Niemiec, Francji i Izraela
  16. Ogólnokształcąca Szkoła Muzyczna I i II st im. F. Chopina w Bytomiu - badanie wizerunku organizacji
  17. Organizacja i zarządzanie festiwalem muzycznym »Letnia Przysucha«
  18. Pamiątka turystyczna XXI wieku
  19. Panowanie a proces opracowywania koncepcji programowo-organizacyjnej kandydata na stanowisko dyrektora instytucji kultury na przykładzie Filharmonii w Krakowie
  20. Partycypacyjny model zarządzania Gminnym Ośrodkiem Kultury w Mogilanach
  21. "Po co, dla kogo jesteśmy i co będziemy robić?". Strategia rozwoju samorządowej instytucji kultury na przykładzie działalności orkiestry w Mykanowie
  22. Potencjał turystyczny zabytkowych osiedli i kolonii robotniczych w województwie śląskim
  23. Przegląd festiwali teatralnych w Polsce
  24. Quo vadis Muzeum Regionalnego w Dębicy
  25. Strategia Rozwoju Centrum Kultury w Świątnikach Górnych na lata 2021-2025
  26. SUMA sety i kasety
  27. Sytuacja młodych choreografów w Polsce. Możliwości i potrzeby
  28. Utrzymanie wyjątkowości wydarzenia kulturalnego na przestrzeni lat na przykładzie festiwalu "Shanties" w Krakowie
  29. Uwarunkowania organizacji Cecyliańskich koncertów muzycznych
  30. Współczesne metody zarządzania dziedzictwem kulturowym w kontekście procesów programowania rozwoju lokalnego
  31. Zarządzanie dziedzictwem kulturowym Nowego Wiśnicza
  32. Zarządzanie zmianą/zmianami w czasie pandemii. Studium przypadku
  33. Życie kulturalne Krakowa oczami cudzoziemców mieszkających w mieście

  1. Analiza zarządzania instrumentami finansowymi w zakresie rozwoju infrastruktury publicznych szkół artystycznych prowadzonych przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w latach 2015-2018
  2. Ars Longa Mieczysława Święcickiego
  3. Balet w repertuarach polskich oper
  4. Billy Wilder jako potencjał kulturowy Suchej Beskidzkiej
  5. Budowa misji dla szkoły ewangelickiej w Posadzie na podstawie modelu pięciu pytań strategicznych
  6. Budowanie relacji społecznych na przykładzie Muzeum Ziemi Leżajskiej
  7. Dyrektor jako lider w instytucji jaką jest Miejski Ośrodek Kultury "Centrum" im. Adama Mickiewicza w Zawierciu
  8. Dyrektor teatru instytucjonalnego w Polsce - artysta czy menedżer kultury?
  9. Edukacja dorosłych w siedzibie głównej Muzeum Warszawy po modernizacji. Organizacja, projekty, zarządzanie
  10. Edukacja muzealna jako element zarządzania dziedzictwem urbanistycznym na przykładzie Miasta Krakowa
  11. Funkcjonowanie kontroli zarządczej w instytucjach kultury
  12. Funkcjonowanie świetlic wiejskich w gminie Trzciana w kontekście inicjatyw oddolnych
  13. Koncepcja nowoczesnego zarządzania w Muzeum Okręgowym w Lesznie
  14. Korzyści z udanych kampanii crowdfundigowych na przykładzie organizacji pozarządowych
  15. Misja Muzeum Regionalnego w Człuchowie
  16. Muzeum Regionalne w Jaśle - 50 lat tradycji i poszukiwania nowej strategii
  17. Organista parafialny liderem lokalnej społeczności na przykładzie Jana Rybarskiego
  18. Problematyka strategicznego managementu przy kreacji ensamblów muzyki klasycznej w polskiej gospodarce rynkowej
  19. Proces zarządzania festiwalem muzycznym - studium przypadku
  20. Program edukacji kulturowej dla Krakowa - analiza strategiczna
  21. Projekt "Małopolska. Kultura wrażliwa" - pierwsze rozwiązanie systemowe realizowane w skali województwa jako przykład społecznego podejścia do problemu niepełnosprawności
  22. Rola partycypacji dziecięcej rady programowej Europejskiego Centrum Bajki w zarządzaniu ofertą kulturalną tej instytucji
  23. Skuteczność obranej strategii promocyjnej Beskidzkiego Centrum Zabawki Drewnianej w Stryszawie na przykładzie projektu "Święto zabawki ludowej"
  24. Strategia rozwoju Teatru im. S. Jaracza w Łodzi
  25. Zarządzanie dziedzictwem kulturowym Gminy Zielonki w kontekście budowania tożsamości lokalnej
  26. Zarządzanie dziedzictwem kulturowym w kontekście budowania tożsamości lokalnej na przykładzie Modlnicy
  27. Zarządzanie dziedzictwem naftowym na przykładzie Muzeum Przemysłu Naftowego i Gazowniczego im. Ignacego Łukasiewicza
  28. Zarządzanie festiwalem w bibliotece publicznej na przykładzie festiwalu "Czytomania" organizowanego przez Wadowicką Bibliotekę Publiczną
  29. Zarządzanie projektami edukacyjno-naukowymi w muzealnictwie realizowanymi we współpracy publicznych instytucji kultury z organizacjami pozarządowymi
  30. Zarządzanie reklamą w kulturze, czyli jak skutecznie dotrzeć do odbiorców. Analiza na przykładzie Miejskiego Centrum Kultury i Sportu w Jaworznie

  1. Strategia rozwoju samorządowej instytucji kultury, a potrzeby społeczności lokalnej
  2. Miejsce z duszą. Baza szkoleniowo-wypoczynkowa Lubogoszcz. Szkic sytuacji obecnej i perspektywy rozwoju.
  3. Współpraca tak, ale jaka? Historia, struktura organizacyjna oraz oferta kulturalno-edukacyjna Centrum Kultury Podgórza w Krakowie
  4. Współpraca międzynarodowa na przykładzie aktywności Muzeum Historycznego Miasta Krakowa – projekty ekspozycyjne i naukowe – analiza
  5. Funkcje w procesie zarządzania w instytucji kultury na przykładzie Domu Muzyki i Tańca w Zabrzu
  6. Sposoby udostępniania instytucji kultury osobom z niepełnosprawnościami na wybranych przykładach w miejscowości Wieliczka
  7. Budowanie wizerunku instytucji kultury w środowisku lokalnym
  8. Miejsce kultury w strategii Grudziądza
  9. Analiza "Strategii Rozwoju Suwalskiego Ośrodka Kultury do roku 2023", czyli gdzie "wycieka" ten sok?
  10. Zarządzanie reklamą na przykładzie XXXIX Dni Gorczańskich
  11. WYSPA – Dziedzictwo (u)tracone. Krakowska dzielnica Kazimierz
  12. Zagadnienie instytucjonalizacji tekstoterapii kulturowej. Przykłady wybranych typów instytucji kultury w Krakowie
  13. Tworzenie struktur organizacyjnych w Szkole Muzycznej I stopnia w Niwiskach
  14. Zarządzanie Miejską Biblioteką Publiczną w Jaśle
  15. Między przeszłością a przyszłością. Organizacja i zarządzanie dziedzictwem kultury na przykładzie nowohuckiego oddziału Muzeum Archeologicznego w Krakowie
  16. Łódzki Dom Kultury jako lider współpracy z instytucjami kultury w regionie
  17. Regionalne Centrum Edukacji o Pamięci – kierunki rewitalizacji i strategia rozwoju
  18. Zarządzać by nie zobojętnieć. Dziedzictwo kulturowe Żydów tarnowskich
  19. Organizacja i zarządzanie samorządową instytucją kultury na przykładzie Wiejskiego Domu Kultury w Pisarzowicach
  20. Priorytety i obszary strategiczne Programu Rozwoju Kultury w Tarnowie na lata 2018-2030
  21. Rzeszowski Festiwal Kolęd i Pastorałek
  22. Rewitalizacja zespołu zabytkowego hangaru lotniczego przy ulicy Izydora Stella-Sawickiego w Krakowie na potrzeby nowoczesnego oddziału Muzeum Inżynierii Miejskiej
  23. Homo est animal sociale versus homo homini lupus est. Oblicze konfliktu personalnego na przykładzie Muzeum AK w Krakowie.
  24. Funkcjonowanie i finansowanie instytucji kultury na podstawie Gminnego Ośrodka Kultury w Łękawicy
  25. Zarządzanie wydarzeniem na przykładzie Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego "Music In" we Lwowie
  26. Organizacja imprez masowych jako promocja działalności kulturalnej na przykładzie Centrum Kultury Gminy Łapanów
  27. Organizacja i zarządzanie samorządową instytucją kultury na przykładzie Muzeum Zamek w Oświęcimiu
  28. Specyfika zarządzania projektami w sektorze kreatywnym na przykładzie wybranych projektów Opery Krakowskiej
  29. Sponsoring – partnerstwo kultury i biznesu
  30. Teatr to także zespół techniczny
  31. Zarządzanie obiektem wpisanym na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO na przykładzie Zabytkowej Kopalni Srebra w Tarnowskich Górach
  32. Utworzenie Etnocentrum szansą zachowania dziedzictwa ziemi krośnieńskiej
  33. Współpraca Samorządowego Domu Kultury w Tuszymie z organizacjami pozarządowymi
  34. Zarządzanie zespołem baletu. Analiza funkcjonowania i perspektywy rozwoju na przykładzie Zespołu Baletu Opery Krakowskiej
  35. Dziedzictwo kulturowe w strategii promocji Biecza
  36. Gminna Biblioteka Publiczna w Czernichowie jako centrum regionalizmu
  37. Dworek Grafa – lubelski salon kulturalny w projekcie „AGrafKa”
  38. Główne wyzwania i założenia Regionalnego Programu Zarządzania Strategicznego w Województwie Podkarpackim wedle paradygmatu "Dziedzictwo i rozwój"
  39. Odnowa miast w kontekście rewitalizacji obiektów poprzemysłowych na przykładzie Bytomia
  40. Wyzwania w zarządzaniu nowoczesną biblioteką publiczną
  41. Zarządzanie projektem artystycznym na przykładzie indyjskiego "Święta Kolorów Holi" w Krakowie
  42. Założenia rozwoju Centrum Kultury i Promocji w Jarosławiu w kontekście rozwoju funkcji kulturalnej Jarosławia
  43. Promocja bez kosztów – Memorial to Miles Targi Kielce Jazz Festival /2014-2017/
  44. Zarządzanie dziedzictwem kulturowym na przykładzie dawnego "Sokoła" w Jarosławiu
  45. Etablissement Public Paris Musees. Analiza sieci 14 muzeów Miasta Paryża
  46. Muzeum w Gliwicach jako przykład miejskiej placówki kultury o zasięgu ponadlokalnym

  1. Aktor i reżyser w jednym. O szukaniu równowagi między prywatą w teatrze, a zarządzaniem zespołem
  2. Czy archiwa to instytucje zamknięte? Wyzwania w zakresie promocji archiwów i popularyzacji materiałów archiwalnych na przykładzie Archiwum Narodowego w Krakowie
  3. Działalność kina studyjnego na przykładzie Krakowskiego Centrum Kinowego ARS
  4. Dziedzictwo kulturowe pierwszej fabryki lokomotyw w Polsce Fablok
  5. Dziedzictwo poprzemysłowe w Zagłębiu Dąbrowskim w kontekście pogranicza kulturowego
  6. Edukacja teatralna na przykładzie Opery Śląskiej w Bytomiu
  7. Koncepcja funkcjonowania i rozwoju szkół artystycznych, a zarządzanie kształceniem dzieci na przykładzie działalności Orkiestry Wieniawa
  8. Koncepcja trzeciego miejsca w kontekście działalności Miejsko-Gminnej Biblioteki Publicznej w Krzeszowicach
  9. Łączenie instytucji kultury. Próba analizy zagadnienia na podstawie zamiaru połączenia Gminnego Domu Kultury i Gminnej Biblioteki Publicznej w Kobiórze
  10. Misja, której BWA w Rzeszowie nie posiada, a której potrzebuje
  11. Motywacja jako proces zarządzania na przykładzie Centrum Kultury i Turystyki w Wieliczce
  12. Nowe technologie w instytucjach kultury
  13. O sztuce kreatywnego myślenia w zarządzaniu instytucją kultury na przykładzie Filharmonii Podkarpackiej im. A. Malawskiego w Rzeszowie
  14. Organizacja i zarządzanie religijnym parkiem tematycznym
  15. Organizator a samorządowe instytucje kultury - proces zmiany (na przykładzie Myślenic)
  16. Polityka rekrutacji pracowników w instytucjach kultury
  17. Pozaekspozycyjna działalność Zamku Królewskiego na Wawelu
  18. Próba definicji autorskich dyrekcji Teatru Ludowego
  19. Rola kierownika produkcji we współczesnym teatrze na podstawie własnych doświadczeń w czasie pracy w Teatrze Wielkim w Poznaniu
  20. Samorządowa szkoła muzyczna w mniejszych ośrodkach - rozwój i ogarniczenia na przykładzie Szkoły Muzycznej I Stopnia w Domosławicach
  21. Sposoby zachowania pamięci o Adamie Didurze - założycielu Opery Śląskiej w Bytomiu - poprzez pryzmat zarządzania pamięcią
  22. Wdrażanie metod i technik zarządzania kulturą w samorządowej instytucji kultury
  23. Wolontariat w instytucji kultury na przykładzie Międzynarodowego Festiwalu Kina Niezależnego Netia Off Camera
  24. Wypracowanie skutecznej strategii promocji działalności Samorządowego Centrum Kultury w Mielcu
  25. Zarządzanie dziedzictwem Goetzów Okocimskich, czyli jak zarządza się przeszłością w teraźniejszości
  26. Zarządzanie dziedzictwem kulturowym na przykładzie Muzeum Dzieduszyckich w Zarzeczu
  27. Zarządzanie festiwalem artystycznym na przykładzie Festiwalu Twórczości Religijnej "Fide et Amore" w Żorach
  28. Zarządzanie projektem w instytucji kultury na przykładzie projektu "Pieskowa Skała. Konserwacja architektury zamku i poszerzenie oferty edukacyjno-kulturalnej"

  1. "Szwarc, mydło i powidło" czyli 25 lat działalności Muzeum Rzemiosła w Krośnie
  2. Autochromy Tadeusza Rzący jako dziedzictwo o unikatowej wartości. Dylematy zarządzania pamięcią o artyście i jego dorobku twórczym.
  3. Budowanie sieci współpracy samorządowej instytucji kultury
  4. Bukowiaski teatr
  5. Czy przeszłość ma przyszłość? Zarządzanie dziedzictwem na przykładzie XX. Czartoryskich
  6. Dialog muzeum ze społeczeństwem na przykładzie Jarmarku Historycznego św. Marii Magdaleny
  7. Franciszek Frączek. Życie, twórczość, pamięć o artyście
  8. Funkcjonowanie samorządowej instytucji kultury na przykładzie Wadowickiej Biblioteki Publicznej
  9. Igrzyska czy praca u podstaw - o wybranych problemach domów kultury
  10. Jan Kiepura - sposoby zachowania pamięci o artyście w jego rodzinnym mieście
  11. Kino i telewizja – zagrożenia i sposoby przeciwdziałania nadmiernemu wpływowi Stanów Zjednoczonych w Europie
  12. Kluczowa rola strategii Krakowskiego Biura Festiwalowego w kształtowaniu programu promocji czytelnictwa w Krakowie po nadaniu tytułu Miasta Literatury UNESCO
  13. Koncepcja funkcjonowania Muzeum Etnograficznego w Zielonej Górze z siedzibą w Ochli
  14. Koncepcja funkcjonowania Teatru im. C. K. Norwida w Jeleniej Górze w latach 2016-2018
  15. Kreowanie marki bobkowskiej koronki klockowej
  16. Misja Rzeszowskiego Domu Kultury
  17. Motywacje i ograniczenia menedżera kultury w Polsce. Badania własne na temat zarządzania publiczną instytucją kultury.
  18. Narzędzia marketingowe w działalności europejskich muzeów archeologicznych
  19. Nowa rola starego muzeum. Między wizją a biznesem - kronika czasów transformacji i perspektywy rozwoju Muzeum Żup Krakowskich Wieliczka
  20. Popularyzacja kultury żydowskiej w Polsce
  21. Problemy zarządzania symboliką miejską (na podstawie pomnika "Czarownicy" z Czeladzi
  22. Projekt "Czy coś zostanie" - działania wokół "Zapisu socjologicznego" Zofii Rydet
  23. Promocja muzyczna w Internecie
  24. Promocja regionu w Gminnej Bibliotece Publicznej w Iwkowej
  25. Próba analizy strategii działania biblioteki publicznej w dzielnicy Krowodrza miasta Krakowa
  26. Przekształcenie Galerii Sztuki Współczesnej w Przemyślu w Podkarpackie Centrum Sztuki Współczesnej w Przemyślu
  27. Realizacja misji Międzynarodowego Centrum Edukacji o Auschwitz i Holokauście na przykładzie projektów edukacyjnych
  28. Rozumienie kultury i dziedzictwa fundamentem tożsamości kulturowej
  29. Rozwój i upowszechnianie kultury w środowisku wiejskim w gminie Chorkówka
  30. Sądecki Park Etnograficzny miejscem łączenia przeszłości z przyszłością
  31. Specyficzne funkcje Muzeum Żup Krakowskich Wieliczka
  32. Telewizje lokalne między pieniądzem a wolnością
  33. Wpływ działalności Gminnego Ośrodka Kultury w Gromniku na aktywizację społeczności lokalnej
  34. Wpływ przekształceń własnościowych na zarządzanie
  35. Wpływ Regionalnego Centrum Kulturalno-Bibliotecznego im. Jana Pawła II na rozwój Powiatowej i Miejskiej Biblioteki Publicznej w Brzesku
  36. Wspólne dziedzictwo jako źródło nawiązania współpracy midzynadorowej
  37. Wykorzystanie serwisów społecznościowych przez biblioteki publiczne w Krakowie
  38. Zarządzanie audycjami szkolnymi w województwie śląskim i zachodnio-pomorskim na przykładzie działalności Filharmonii Śląskiej w Katowicach i Agencji Artystycznej "Artos" w Koszalinie
  39. Zarządzanie dziedzictwem Kieleckiej Szkoły Krajobrazu a dziedzictwo kulturowe Kielc
  40. Zarządzanie dziedzictwem kulturowym Bełżca w cieniu "Muzeum Miejsca Pamięci" w Bełżcu
  41. Zarządzanie dziedzictwem kulturowym na przykładzie Okręgowego Muzeum w Tarnowie
  42. Zarządzanie festiwalem artystycznym na przykładzie Międzynarodowego Festiwalu Dni Muzyki Organowej w Krakowie
  43. Zarządzanie marką instytucji kultury na przykładzie Filharmonii im. Karola Szymanowskiego w Krakowie
  44. Zarządzanie na styku dziedzictwa kulturalnego i naturalnego - studium obszaru Słowińskiego Parku Narodowego
  45. Zarządzanie projektem archiwizacyjnym "Zofia Rydet. Dokumentacje 1950-1977"
  46. Zarządzanie przez wartości w kulturze a rola Instytutu Mikołowskiego w upowszechnianiu przekładów literatury słoweńskiej

  1. "Ephemera" jako nowa forma sztuki, będąca częścią festiwalu muzyki elektronicznej "Unsound"
  2. "Jesienne Warsztaty Muzykujemy Razem - Koncert Cecyliański" jaki przykład zarządzania projektem kulturalnym
  3. "Mała gmina z artystyczną duszą" - życie kulturalne Kobióra w roku 2014 na podstawie działalności Gminnego Domu Kultury
  4. Amatorski ruch artystyczny Ziemi Łąckiej
  5. Archiwum miejscem pamięci o ludziach nauki i kultury
  6. Biblioteki bez strategii - analiza potencjału miejskich bibliotek publicznych w Krakowie
  7. Festiwal Rytmu Drumbattle w Legnicy. Analiza w oparciu o metodę zarządzania cyklem projektu
  8.  Festiwale folklorystyczne a niematerialne dziedzictwo kulturowe – na przykładzie Międzynarodowego Festiwalu Folkloru Ziem Górskich w Zakopanem
  9. Jak wykształcić przyszłych odbiorców kultury
  10. Jan Klata w Krakowie czyli teatr emocji
  11. Koncepcja nowych wzorców sztuki na przykładzie działalności repertuarowej Teatru Małego w Tychach
  12.  Kraków Miasto Literatury UNESCO jako element strategii rozwoju kultury Miasta Krakowa
  13. Kultura w pogardzie i zaniechaniu. O wybranych problemach sektora kultury i jego pracowników
  14. Misja Galerii Fotografii Miasta Rzeszowa
  15. Od amatora-pasjonata do profesjonalisty. Jak przekształcić pasję w profesjonalizm uznany przez autorytety na przykładzie wybranego artysty.
  16. Para buch czyli misja Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu
  17. Projekt RAFCOX SOUND DESINGER. Opracowanie oferty sponsoringowej
  18. Promocja kultury w bibliotece
  19. Repozytoria cyfrowe w polskich bibliotekach publicznych
  20. Rewitalizacja Łemkowszczyzny
  21. Rzeszowskie festiwale teatralne
  22. Społeczność lokalna a dziedzictwo kulturowe Głębowic
  23. Szkoła muzyczno-baletowa "Da Capo" - analiza marketingowa
  24. W cieniu Auschwitz - współczesne wyzwania edukacji w miejscu pamięci
  25. Współczesny wyrobnik, wolny najmita i mistrz rzemiosła. Humanizm organizacji sektora kultury
  26. Zarządzanie dziedzictwem kulturowym na przykładzie Sosnowca
  27. Zarządzanie produkcjami festiwalowymi w kraju i zagranicą na przykładzie Wielkanocnego Festiwalu Ludwiga van Beethovena oraz Festiwalu Kultury Polskiej w Pekinie
  28. Zarządzanie schroniskami górskimi w Beskidzie Żywieckim
  29. Zarządzanie wizerunkiem artysty w mediach społecznościowych
  30. Zasady funkcjonowania Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Bolesława Lubosza w Tarnowskich Górach

  1. Analiza strategii rozwoju i działalności kulturalnej Zamku w Mosznej
  2. Budowanie strategii marketingowej na podstawie organizacji Mistrzostw Świata Dj'ów IDA
  3. Czym jest a czym mogłoby być Centrum Kultury Wsi Polskiej w Wierzchosławicach
  4. Dyrektor Filharmonii, artysta czy menedżer
  5. Działalność edukacyjna w instytucjach kultury jako element strategii marketingowej na przykładzie Filharmonii
  6. Działalność samorządowego Centrum Kultury e Mielcu odpowiedzią na potrzeby lokalnej społeczności w zakresie kultury
  7. Festiwal Bachowski w Świdnicy jako element strategii marketingowej Miasta
  8. Gmina Sękowa = UNESCO, a może nie tylko? Koncepcja rozwoju turystyki na terenie gminy Sękowa w oparciu o dziedzictwo kulturowe i przyrodnie
  9. Instruktor instytucji kultury w strategiach Młodzieżowego Domu Kultury - realizacja procesu edukacji kulturalnej młodzieży
  10. Interesariusze, obiekty i produkty turystycznego szlaku Rodowych Gniazd Lubomirskich na przykładzie Muzeum-Zamku w Łańcucie
  11. Kulturotwórcza przestrzeń bibliotek naukowych
  12. Muzeum w Tarnowskich Górach i jego środowisko zewnętrzne - możliwości i perspektywy współpracy
  13. Nowe oblicza bibliotek - przykra powinność czy szansa na rozwój instytucji. Konwersatorium Biblioteki Śląskiej jako odpowiedź na zmieniającą się strukturę wiekową odbiorców usług bibliotecznych
  14. Ochrona i promocja dziedzictwa kulturowego Lubelszczyzny w świetle działań Ośrodka "Brama Grodzka - Teatr NN"
  15. Od kolekcji do wystawy - idea i rozwój ekspozycji piernikarskiej w Muzeum Okręgowym w Toruniu
  16. Od kulturoznawstwa do kultur mediów - analiza rozwoju studiów kulturoznawczych na przykładzie Uniwersytetu Śląskiego
  17. Partnerstwo publiczno-prywatne w skali mikro w praktyce instytucji kultury na podstawie współpracy Wojewódzkiego Domu Kultury w Kielcach i studia nagrań United Records
  18. Powstawanie galerii sztuki współczesnej "STREFA A" - znaczeni marki i jej ochrona
  19. Promocja jako element strategii 
w instytucjach kultury
  20. Punctum Teatr Stowarzyszenie Twórców Niezależnych - od genezy do misji
  21. Tworzenie oferty kulturalnej Siemianowickiego Centrum Kultury na podstawie nowej misji instytucji
  22. Wiejskie Centrum Kultury na przykładzie Biblioteki Publicznej w Opolnie Zdroju
  23. Wizerunek Bazyliki Mariackiej w Krakowie jako wynik jej wielofunkcjonalności
  24. Współpraca kulturalna Gminnej Biblioteki Publicznej w Przeciszowie z organizacjami z Gminy Przeciszów
  25. Wykorzystanie Internetu w zarządzaniu muzeum
  26. Zarządzanie budynkiem muzealnym na przykładzie dawnego kościoła pw. Św. Ducha w Raciborzu
  27. Zarządzanie dziedzictwem kulturowym gminy na przykładzie gminy Zielonki
  28. Zarządzanie dziedzictwem kulturowym historycznego Miasta Biecz
  29. Zarządzanie finansami samorządowej instytucji kultury na przykładzie Miejskiego Ośrodka Kultury Sportu i Rekreacji w Chrzanowie
  30. Zarządzanie instytucją kultury na przykładzie Zespołu Pieśni i Tańca Śląsk im. Stanisława Hadyny
  31. Zarządzanie strategiczne w instytucjach kultury
  32. Zarządzanie wizerunkiem biblioteki
  33. Związek Polskich Artystów Plastyków Okręg Częstochowski - tradycja a nowe trendy zarządzania

  1. Analiza porównawcza finansowania instytucji kultury
  2. Archetypy i narracje w marketingu instytucji kultury
  3. Biblioteka- możliwości jej wykorzystania w instytucjach kultury - na przykładzie Domu Kultury "Podgórze" w Krakowie
  4. Biblioteka w przestrzeni nowych technologii
  5. Centrum Kultury "Dworek Białoprądnicki" - instytucja kultury w przestrzeni publicznej
  6. Dziedzictwo kulturowe Gminy Bejsce i jego wpływ na kształtowanie tożsamości mieszkańców
  7. Edukacja artystyczna w zakresie fotografii na przykładzie form pracy twórczej działających w Krakowie
  8. Federacja Stowarzyszeń Kulturotwórczych BAZA ZBOŻOWA w Kielcach we współpracy z samorządem lokalnym
  9. Gmina Biecz na szlakach kultury
  10. Historia sukcesu, czyli jak grupa krasnoludków zawojowała kulturalną przestrzeń publiczną Wrocławia
  11. Instytucja czy marketing mix? 4 lata zmian (2009-2012) w Gminnym Ośrodku kultury w Suszcu
  12. Język konfliktu w kulturze. Studium sporu o Capellę Cracoviensis
  13. Kapela Góralska "Ciupaga" jako forma kultywowania dziedzictwa kulturowego
  14. Kawiarnie kulturalne w Polsce
  15. Kopalnia Soli w Wieliczce wizytówką i skarbem Polski
  16. Kształtowanie pozytywnego obrazu instytucji kultury na przykładzie Narodowego Muzeum w Krakowie
  17. Lean Management
  18. Luki prawne w aktach prawnych dotyczących kultury
  19. Miasta rzeźby – gdzie, co i jak? Przykłady dobrych praktyk w organizowaniu wydarzeń artystycznych na świecie
  20. Misja Muzeum im. Przypkowskich w Jędrzejowie
  21. Misja Muzeum Zabawek i Zabawy w Kielcach
  22. Misje i cele strategiczne Gminnego Centrum Kultury w Spytkowicach
  23. Muzeum Regionalne Ziemi Limanowskiej. Historia, teraźniejszość, nowe jutro.
  24. Nie tylko Śliwowica – walory kulturowe Ziemi Łąckiej
  25. Obraz Górala na forach internetowych - wybrane przykłady
  26. Od zarządzania wolontariatem do współrządzenia miastem (Fenomen Transgranicznego Centrum Wolontariatu w Cieszynie)
  27. Popularyzacja dziedzictwa archeologicznego na przykładzie oddolnych inicjatyw społecznych w Regionie Hrubieszowskim
  28. Porównanie Form Ochrony Dziedzictwa Kulturowego w Polsce i we Francji
  29. Powstanie Galerii Sztuki Współczesnej "Strefa A" - znaczenie marki i jej ochrona
  30. Promocja kultury polskiej w Brazylii
  31. Przydrożne kapliczki i krzyże w Parafii Biskupice
  32. Rola dyrektora artystycznego w strukturze zarządzania teatrem na przykładzie Teatru im. Ludwika Solskiego w Tarnowie
  33. Rola nowoczesnej biblioteki publicznej w społeczeństwie na przykładzie Miejskiej Biblioteki Publicznej w Jaworznie
  34. Sieć i rój. Zarządzanie informacją w Europejskim Obserwatorium Audiowizualnym
  35. Skąd pochodzimy? Kim jesteśmy? Dokąd zmierzamy? Misja i kierunki rozwoju Muzeum Narodowego Rolnictwa i Przemysłu Rolno-Spożywczego w Szreniawie na przestrzeni 50 lat istnienia instytucji (1964-2014)
  36. Strategia rozwoju Szkoły Muzycznej I stopnia w Pałecznicy
  37. Systemy i modele funkcjonowania teatrów tańca w Polsce
  38. Ścieżki kariery i dylematy rozwoju w polskim kinie niezależnym
  39. Święto Poezji Góralskiej jako próba ochrony niematerialnego dziedzictwa Podhala
  40. Wykorzystanie mediów społecznościowych przez polskie biblioteki publiczne
  41. Zarządzanie marką na przykładzie Muzeum Dobranocek ze zbiorów Wojciecha Jamy w Rzeszowie
  42. Zarządzanie spuścizną artystyczną Tadeusza Kantora

  1. Cele strategiczne, pomysły i rekomendacje. Szkic do problemu określenia misji i wizji Muzeum Archeologicznego i Rezerwatu „Krzemionki"
  2. Działalność Centrum Kultury i Wypoczynku w Andrychowie w 2011 roku
  3. Działalność i strategia rozwoju Miejskiego Ośrodka Kultury w Brzesku
  4. Działalność kulturalna prowadzona przez Kopalnię Soli "Wieliczka" Trasa Turystyczna Sp.z o.o.
  5. Działalność Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha jako przykład instytucji promującej obcą kulturę
  6. Edukacja kulturalna dzieci i młodzieży na wybranych przykładach pracy Młodzieżowego Domu Kultury w Częstochowie
  7. Edukacja kulturalna w aspekcie wychowania społecznego
  8. Funkcjonowanie procedury kontroli zarządczej w Muzeum Sztuki w Łodzi
  9. Idea wprowadzenia programu lojalnościowego w Muzeum Historycznym Miasta Krakowa
  10. Koncepcja Centrum Sztuki Sakralnej im. Jerzego Nowosielskiego w Krakowie
  11. Miejsce kultury wysokiej we współczesnym społeczeństwie na przykładzie działalności Zespołu Śpiewaków Miasta Katowice Camerata Silesia
  12. Międzynarodowa polityka kulturalna Francji na przykładzie działalności Instytutu Francuskiego
  13. Misja Instytutu Książki
  14. Nowe spojrzenie, nowe myślenie-misja Muzeum Etnograficznego w Krakowie na przykładzie „Studium obiektu"
  15. Od KAOWCA do RADIOWCA, czyli trudna sztuka zarządzania mediami
  16. Patronat medialny narzędziem promocji instytucji kultury
  17. Programy stypendialne Willi Decjusza
  18. Promocja instytucji kultury za pomocą nowych mediów ze szczególnym uwzględnieniem portali społecznościowych
  19. Rola biblioteki publicznej we wspieraniu rozwoju społeczności lokalnej
  20. Rola sponsorów w muzeach w oczach zwiedzających
  21. Specyfika pracy Orkiestry Symfonicznej na podstawie pierwszej części symfonii g-moll nr 40, KV 550 W.A. Mozarta jako inspiracja do zarządzania zespołem ludzkim
  22. Spektakl wrażeń czy ekspozycja muzealna? Analiza współczesnych trendów tworzenia ekspozycji muzealnych na przykładzie wystawy "Śladami europejskiej tożsamości Krakowa" usytuowanej pod płytą krakowskiego Rynku Głównego
  23. Strategia marketingowa Instytutu Grotowskiego
  24. Strategia rozwoju miejskiej instytucji kultury na przykładzie Chojnickiego Centrum Kultury
  25. Sztuka współczesna jako produkt? Promocja wydarzeń artystycznych w miejskiej instytucji kultury (na przekładzie Galerii Bunkier Sztuki)
  26. Teatr w moim życiu
  27. Wielka Parada Smoków Teatru Groteska jako wydarzenie edukacyjne i kulturowe
  28. Zarządzanie orkiestrą symfoniczną a poziom artystyczny zespołu
  29. Zarządzanie zbiorami archeologicznymi w muzeum
  30. Zatrudnianie pracowników artystycznych, a przejście autorskich praw majątkowych na instytucję kultury
  31. Zbiory regionalne Miejskiej Biblioteki Publicznej w Gorlicach. Regionalia w strategii instytucji kultury

  1. Analiza porównawcza wiodących problemów polityki kulturalnej na lata 2011-2015 w programach wyborczych Platformy Obywatelskiej, Prawa i Sprawiedliwości, Sojuszu Lewicy Demokratycznej oraz Polskiego Stronnictwa Ludowego
  2. Cele edukacyjne w "Strategii Muzeum Historycznego Miasta Krakowa na lata 2006-2014"
  3. Co robią wiolonczeliści w Polsce?
  4. Czy możliwa jest promocja Wieliczki bez Kopalni Soli?
  5. Czynniki determinujące misję instytucji muzealnej na przykładzie Muzeum w Chorzowie
  6. DUCH MIEJSCA, DUCH CZASU - wpływ środowiska na twórczość malarzy okręgu rybnicko-wodzisławskiego
  7. Działalność agencji artystycznej jako jedna ze współczesnych form rozpowszechniania kultury
  8. Działalność bibliotek publicznych w zakresie informacji lokalnej
  9. Działalność grupy teatralnej na przykładzie zespołu Freeday Teatr
  10. Działalność Miejskiego Ośrodka Kultury w Radlinie w zakresie organizacji czasu wolnego dzieci, młodzieży, dorosłych
  11. Etyczne i tożsamościowe problemy komunikacji w Internecie
  12. Finansowanie kinematografii polskiej na tle modeli finansowania kinematografii europejskiej
  13. Jak ideę przełożyć na obraz. Plakat w kampanii społecznej
  14. Kalendaria życia i twórczości Tadeusza Kantora. Próba charakterystyki specyficznej formy wydawnictw i ich znaczenie w kontekście tworzenia programu Muzeum Tadeusza Kantora
  15. Marka instytucji kultury. Przykład Trzebińskiego Centrum Kultury
  16. Mechanizmy finansowe EOG i NMF Priorytet 3. Realizacja projektów w Województwie Podkarpackim
  17. Muzeum im. Stanisława Fischera w Bochni. Poszukiwanie i wdrażanie nowych form pracy i zarządzania
  18. Narzędzia promocji stosowane przez Europejskie Centrum Bajki im. Koziołka Matołka w Pacanowie
  19. Nowa rola biblioteki publicznej
  20. Pracownia aktywności obywatelskiej i dokumentacji dziedzictwa. Wstępna koncepcja utworzenia w Ostródzie innowacyjnej placówki kulturotwórczej
  21. Program rozwoju kultury w Wieluniu na lata 2011-2016
  22. Protokół dyplomatyczny jako podstawa w kreowaniu wizerunku instytucji kultury
  23. Samorządowa instytucja kultury - innowacyjny sposób zarządzania kulturą
  24. Specyfika i problemy środowiska muzyków orkiestrowych w Polsce
  25. Stowarzyszenie jako forma organizacji pozarządowej, mająca wpływ na rozwój środowisk twórczych
  26. Strategie rozwoju instytucji kultury na przykładzie Fabryki Emalia Oscara Schindlera
  27. Szlaki kulturowe formą promocji dziedzictwa kulturowego regionu na przykładzie Małopolski
  28. Trudności w funkcjonowaniu, a możliwości rozwoju. Adaptacja, modernizacja oraz częściowa rewaloryzacja kamienicy mieszczańskiej z przeznaczeniem na działalność wystawienniczo-edukacyjną Muzeum Miejskiego w  Zabrzu
  29. Wodzisławski Festiwal Muzyczny. Droga od idei do stworzenia marki w kontekście misji
  30. Wykorzystać świętego
  31. Wystawa jako element zarządzania w muzeum
  32. Zarządzanie zasobami ludzkimi w Kopalni Soli "Wieliczka" S.A. w kontekście podnoszenia standardu oferowanych usług
  33. Zasady funkcjonowania instytucji kultury na przykładzie miasta Wałcz