PROJEKTY KULTURALNE ROK AKADEMICKI 2013/2014 STUDIA STACJONARNE
I
Sztuka w przestrzeni miejskiej. Organizacja muralu
Koordynator: mgr Agata Adaszyńska
Projekt ma na celu powstanie muralu w wybranej części miasta. Powstawanie muralu ma mieć charakter wydarzenia artystycznego - malowidło ma być tworzone przez wybranego artystę/artystów związanego ze sztuką uliczną na oczach publiczności oraz wspierany przez szereg wydarzeń streetartowych odbywających się symultanicznie. Studenci będą mieli za zadanie zorganizowanie całego wydarzenia od podstaw, m.in. znalezienie miejsca i funduszy na powstanie muralu, zdobycie odpowiednich zgód i zezwoleń, zaproszenie do współpracy artysty i przedstawicieli środowisk związanych z urban art i sztuką uliczną. Motyw przewodni planowanego eventu zostanie ustalony na pierwszych zajęciach.
II
Realizacja projektu wykorzystującego sztukę site specific
Koordynator: mgr Natalia Brylowska
Oprócz podstawy zarządzania projektami kulturalnymi chciałabym przedstawić wam partycypacyjny model działania w kulturze. W tym roku Festiwal Kultury i Mediów wychodzi w miasto, dlatego chciałabym zaproponować wam - studentom pracę nad wydarzeniem artystycznym opartym o współpracę z lokalną społecznością, które mogłoby zaangażować mieszkańców dzielnicy, ulicy lub domu i wykorzystywać ich doświadczanie miasta. Do współpracy zaprosimy artystów, którzy tworzą sztukę site specific – o konkretnym kształcie i wyborze formy artystycznej zadecydujemy już wspólnie i postaramy się dostosować ją do specyfiki miejsca, w którym projekt będzie realizowany. O technikach możemy myśleć bardzo szeroko – od prostych technik i materiałów jak papier, metal, rośliny po nowe media, mapping 3d i rzeczywistość rozszerzoną.
III
Organizacja koncertu muzyki klasycznej wraz z przeprowadzeniem akcji flash mob promującej koncert w przestrzeni miejskiej
Koordynator: mgr Anna Kościelna
Projekt przeznaczony dla studentów zainteresowanych organizacją imprezy muzycznej, koncertu muzyki klasycznej. Studenci wystąpią w roli kierowników projektów i producentów:
- wskażą czas i miejsce akcji,
- zaproszą artystów,
- określą program i zaproponują tytuł koncertu,
- podpiszą stosowane umowy zgodnie z obowiązującym prawem,
- zaplanują i zrealizują strategię pozyskania różnych źródeł finansowania,
- zaplanują strategię promocyjną, z uwzględnieniem patronów honorowych, medialnych i branżowych
- przeprowadzą akcję promocyjną w formie flash mob w otwartej przestrzeni miejskiej,
- zrealizują koncert dla 300 osobowej widowni,
- przygotują kosztorys i zaplanują budżet
- rozliczą projekt i przeprowadzą jego ewaluację.
IV
Organizacja spektaklu teatralnego
Koordynator: mgr Anna Modzelewska
Praca grupy polega na organizacji spektaklu teatralnego. Do zadań grupy będzie należeć zaproszenie artystów, znalezienie odpowiedniej lokalizacji oraz zbieranie funduszy. Studenci sami podejmą decyzje nad doborem artystów i formy przestawienia. Przewidziane są zajęcia w plenerze.
V
Promocja Festiwalu Kultury i Mediów
Koordynator: mgr Michał Pałasz
Praca grupy polegać będzie na kompleksowej promocji festiwalu: od strategii (koncepcja, harmonogram, budżet), po działania operacyjne (patronaty medialne, fundraising, współpraca z pozostałymi grupami, projekty graficzne online i offline, druk, dystrybucja).
VI
Organizacja gry miejskiej
Koordynator: mgr Joanna Pelczar
Zadaniem grupy będzie zaprojektowanie rodzinnej gry miejskiej. Studenci poznają różne rodzaje gier miejskich, a do ich zadań należeć będzie zaprojektowanie i organizacja gry oraz wydarzeń jej towarzyszących. Praca grupy obejmować będzie również takie zagadnienia, jak pozyskanie sponsorów, dokumentacja przedsięwzięcia, kontakty z artystami.
VII
Organizacja koncertu rockowego
Koordynator: dr Michał Zawadzki
Projekt przeznaczony jest dla studentów zainteresowanych organizacją wydarzenia kulturalnego o charakterze koncertu muzycznego. Interesować nas będzie w szczególności szeroko pojęta muzyka rockowa. Praca projektowa związana będzie z zapoznaniem się przez studentów z narzędziami z zakresu zarządzania projektami i ich wykorzystaniu w planowaniu i organizacji koncertu.
Zespół projektowy odpowiedzialny będzie szczególnie za:
- konceptualizację pomysłu na realizację wydarzenia
- zebranie informacji koniecznych do uruchomienia projektu
- komunikację z artystami i instytucjami kulturalnymi
- organizację zasobów rzeczowych (np. scena, nagłośnienie, instrumenty) i finansowych
- kontakt z organizacjami partnerskimi, w tym sponsorami i patronatami
- promocję projektu
- przygotowanie wniosku projektowego (oraz ewentualne złożenie wniosku do finansowania)
Oprócz celu głównego, jakim jest organizacja koncertu, projekt ma spełnić następujące cele szczegółowe:
- pozwolić studentom na nabycie praktycznych kompetencji w zakresie zarządzania kulturą
- umożliwić studentom nawiązanie kontaktów ze światem artystycznym i biznesowym
- zintegrować grupę studentówSztuka w przestrzeni miejskiej. Organizacja muralu
Osoba publikująca: Wiesław Bracha