
Doktor zarządzania humanistycznego, autor dysertacji doktorskiej “Zarządzanie mediami społecznościowymi w perspektywie teorii aktora-sieci”, asystent w Katedrze Kultury Współczesnej Instytutu Kultury Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Menedżer kultury i mediów oraz szkoleniowiec kadr kultury z wieloletnim doświadczeniem, zwłaszcza w zakresie marketingu kultury i mediów społecznościowych (w “branży” od 2008 roku).
Współzałożyciel Muzeum Erotyzmu (drugie najlepsze muzeum w mediach społecznościowych 4th Annual Shorty Awards 2012, Nowy Jork), założyciel Kulturoteki (1500 arytkułów), były dyrektor festiwalu Polikultura, organizator i wykonawca wielu murali, aktywista miejski (SOS Zabłocie). Współpracował z licznymi instytucjami kultury w Polsce i na świecie. Współorganizator Humanistic Management Conference 2019.
Badawczo zainteresowany teorią aktora-sieci, zarządzaniem humanistycznym, zarządzaniem kulturą i mediami, mediami społecznościowymi, street artem, erotyzmem i kulturą w najszerszym znaczeniu, a także obliczu kryzysu klimatycznego - zarządzaniem w antropocenie.
Absolwent zarządzania kulturą i latynoamerykanistyki (mgr, UJ), kulturoznawstwa międzynarodowego (lic., UJ) oraz budownictwa (Politechnika Szczecińska i Świętokrzyska).
e-mail: michal.palasz@uj.edu.pl
wizytówka: USOSweb
Ważniejsze artykuły:
- Pałasz M., Algorytm Edge Rank serwisu Facebook: narodziny, rozwój i działanie w ujęciu teorii aktora-sieci, „Humanizacja pracy”, 2019, nr 3, s. 71–84.
- Pałasz M., MAYAMURAL: mural na koniec świata, studium przypadku, [w:] Zarządzanie projektami w sferze kultury. Studia przypadków, red. A. Góral, A. Kędziora, A. Kościelna, i J. Zdebska-Schmidt, Attyka, Kraków 2015, s. 157–174.
- Pałasz M., Ukrywać czy ujawniać? Tożsamość menedżera mediów społecznościowych. Tło i studium przypadku, „Człowiek zalogowany 4. Człowiek społeczny w przestrzeni internetu”, Biblioteka Jagiellońska, Kraków 2015, s. 57–73.
- Pałasz M., Czy muzeum wirtualne jest muzeum? Przypadek Muzeum Erotyzmu, „Rocznik Muzeum Wsi Mazowieckiej w Sierpcu”, 2015, t.6, s. 27–42.
- Pałasz M., Media społecznościowe - własne media instytucji kultury. Projektowanie treści, [w:] Przemysły Kreatywne 2.0.12, red. R. Ulatowska, Fundacja Rozwoju Kina, Kraków 2013, I, s. 108–115.
- Pałasz M., Muzeum jako świątynia erotyzmu. Kultura jako źródło rozkoszy. Tło i przesłanki istnienia europejskich muzeów o tematyce seksualnej, „Zarządzanie w kulturze”, 2011, t.12, nr 2, s. 139–155.