Szanowni Państwo,
zapraszamy do udziału w programie Erasmus+, w ramach którego możliwe jest odbycie części studiów w zagranicznych uczelniach partnerskich Instytutu Kultury.
lp. | Kod ERASMUS partnera | Nazwa uczelni partnerskiej | Miasto | Kraj |
1 | BG BLAGOEV02* | Jugozapaden Universitet "Neophit Rilski" - Blagoevgrad | Blagoevgrad | Bułgaria |
2 | CY NICOSIA01 | University of Cyprus | Nikozja | Cypr |
3 | CZ PRAHA07* | Univerzita Karlova v Praze | Praga | Czechy |
4 | SF KAUNIAI03 | Humak University of Applied Sciences | Helsinki | Finlandia |
5 | F LILLE03* | Université Charles de Gaulles - Lille III | Villeneuve-d'Ascq | Francja |
6 | G EGALEO02 | University of West Attica | Ateny | Grecja |
7 | NL BREDA10* | NHTV Breda university of Applied Sciences | Breda | Holandia |
8 | LV RIGA08* | Latvijas Kulturas Akademija | Ryga | Łotwa |
9 | D FRANKFU08* | Europa-Universität Viadrina | Frankfurt (Oder) | Niemcy |
10 | D LUDWIGB01* | Pädagogische Hochschule Ludwigsburg | Ludwigsburg | Niemcy |
11 | D ZITTAU01* | Hochschule Zittau - Görlitz | Żytawa | Niemcy |
12 | N KONGSBE02 | University of South-Eastern Norway | Porsgrunn | Norwegia |
13 | P COIMBRA01* | Universidade de Coimbra | Coimbra | Portugalia |
14 | RO BRASOV01 | Universitatea Transilvania din Brasov | Brasov | Rumunia |
15 | HU PECS01* | Pécsi Tudományegyetem | Pecs | Węgry |
16 | E BILBAO02* | Universidad de Deusto San Sebastian | Bilbao | Hiszpania |
17 | MT MALTA01* | University of Malta | Msida | Malta |
18 | ICOMO 05 | Università degli Studi eCampus | Novedrate | Włochy |
19 | IS BORGARN01* | Háskólinn á Bifröst | Bifrost | Islandia |
Wyjazdy do miejsc oznaczonych * możliwe są warunkowo, jeśli partnerzy do czasu wyjazdu studentki/studenta podpiszą umowę o przedłużeniu współpracy.
e-mail: erasmus.ik@uj.edu.pl, USOSweb
Rekrutacja odbywa się w USOSweb.
Należy zalogować się, wejść w zakładkę “Wymiana studencka” i złożyć wniosek.
Terminarz rekrutacji na rok akademicki 2023/2024:
- 16.01. 05.02.2023 r. składanie wniosków w systemie USOSweb
- 06.02. 19.02.2023 r. kwalifikacja i zatwierdzenie wyjazdów w systemie USOSweb
- 20.02. 26.02.2023 r. procedura odwoławcza
- 27.02. 05.03.2023 r. rozpatrzenie odwołań, ostateczne zatwierdzenie wyjazdów w systemie USOSweb
Przebieg rekrutacji
1. Proszę wypełnić formularz w USOSweb.
2. W przypadku przyznania wyjazdu konieczne jest uzupełnienie informacji w systemie USOSweb (szczegóły zostaną podane razem z informacją o przyjęciu do programu).
Kryteria kwalifikacyjne:
- średnia ocen,
- deklaracja znajomości języka wykładowego uczelni partnerskiej,
- status studenta UJ - wymóg formalny
W konkursie uczestniczyć mogą studenci Instytutu Kultury, którzy
1. spełniają ogólne kryteria przystąpienia do programu,
2. znają język obcy w stopniu umożliwiającym udział w zajęciach w tym języku,
3. zapoznają się z informacjami ze strony https://erasmus.uj.edu.pl/outgoing,
4. złożą odpowiednie dokumenty przez USOS,
5. w trakcie wyjazdu będą studentami IK.
Uwaga! W późniejszym terminie prowadzona będzie rekrutacja uzupełniająca (dla osób, które nie złożyły wniosków).
---
Aktualne informacje na temat programu ERASMUS+: https://erasmus.uj.edu.pl/outgoing.
Grupa w serwisie Facebook umożliwiająca kontakt z osobami z UJ, które były, są lub będą na stypendium programu Erasmus+ www.facebook.com/groups/735506573255118/.
Analogiczna grupa osób z Instytutu Kultury: www.facebook.com/groups/533014137254764.
Zespół "Erasmus+ Instytut Kultury UJ" w MS Teams: mfcoo3c
Wymogi formalne udziału w rekrutacji:
1.Deklaracja znajomości języka obcego wymaganego przez uczelnię partnerską na poziomie minimum B2 lub poziomie określonym przez uczelnię partnerską.
2.Status studenta lub doktoranta UJ.
Kryteria kwalifikacyjne:
1.Podstawą ustalenia wyniku kwalifikacji będzie:
1)średnia ocen za ostatni rok studiów lub
2)w przypadku studentów pierwszego roku studiów I i II stopnia, studiów jednolitych magisterskich wynik z rekrutacji na studia lub
3)w przypadku doktorantów wynik z rekrutacji do szkoły doktorskiej.
Wynik kwalifikacji będzie określony w skali od 0 do 100.
Średnia ocen zostanie przeliczona wg. wzoru: wynik kwalifikacji = (średnia ocen - 2) / 3 * 100.
2.W przypadku uzyskania tego samego wyniku, pierwszeństwo na liście rankingowej będą miały osoby, posiadające (udokumentowaną) wyższą znajomość języka obcego. W przypadku takiego samego wyniku oraz poziom znajomości języka obcego, o kolejności na liście rankingowej zdecyduje wynik rozmowy kwalifikacyjnej, przeprowadzonej przez koordynatora wydziałowego.
Skład Komisji Kwalifikacyjnej:
- Prorektor UJ ds. dydaktyki.
- Kierownik Działu Obsługi Studentów Zagranicznych.
- Uczelniany Koordynator Programu Erasmus+.
Procedura przebiegu kwalifikacji:
- Kandydat w terminie: 16.01. – 05.02.2023 r. składa elektronicznie wniosek za pośrednictwem systemu USOSweb po uprzednim zalogowaniu się do systemu.
- w zakładce: Wymiana studencka wypełnia wniosek opisując motywację wyjazdu oraz deklarując znajomość języka obcego, wymaganego przez uczelnię partnerską na poziomie minimum B2 lub poziomie określonym przez uczelnię partnerską. UWAGA: Znajomość języka obcego może być weryfikowana na późniejszym etapie przez koordynatora instytutowego/wydziałowego. W przypadku braku możliwości potwierdzenia zadeklarowanego poziomu znajomości języka obcego przez kandydata przyznany wyjazd zostanie anulowany.
- Kandydat ma możliwość wskazania do 3 uczelni partnerskich, do których chce wyjechać wg priorytetu wyboru.
- Komisja Kwalifikacyjna w terminie: 06.02. – 19.02.2023 r. rozpatrzy wnioski i przyzna kandydatom wyjazdy w USOSweb.
- Po zalogowaniu się do USOSweb w zakładce: Wymiana studencka kandydaci będą mieli możliwość sprawdzenia wyników rekrutacji.
- UWAGA: Po zakwalifikowaniu się do Programu Erasmus+ Studia kandydat w przeciągu 7 dni od przyznania uczelni partnerskiej w USOSweb musi zaakceptować przyznaną uczelnię poprzez uzupełnienie wniosku o brakujące informacje.
Procedura odwoławcza:
- Kandydat w terminie: 20.02. – 26.02.2023 r. składa pismo (wzór dostępny na stronie: erasmus.uj.edu.pl) wraz z dokumentacją potwierdzającą naruszenie procedury kwalifikacyjnej do Działu Obsługi Studentów Zagranicznych przy ul. Ingardena 6, 30-060 Kraków. Odwołania dostarczone po terminie nie będą rozpatrywane.