The condition for completing postgraduate studies in Cultural Management is to write a diploma thesis under the supervision of a researcher at the Institute of Culture of the Jagiellonian University. The topics of the work are chosen by the graduates themselves, in consultation with the supervisor. Detailed rules for creating works are set out in the following guidelines. All works are reviewed. The grade from the studies consists of the average of the thesis grade inserted by the promoter and the reviewer. Deadline for submission of works: July 10, 2022.
Wytyczne dotyczące pisania prac dyplomowych (Guidelines for writing theses)
- „Biblioteka jako trzecie miejsce” – studium przypadku bibliotek publicznych w gminie Nowy Targ.
- Humanistyczne i posthumanistyczne aspekty zarządzania w gminnej instytucji kultury w czasie pandemii.
- Koncepcja programowa bieżącego funkcjonowania i rozwoju Muzeum im. ks. dr. Władysława Łęgi w Grudziądzu.
- Koncepcje działania Ośrodka Kultury gminy Tomice im. Wincentego Bałysa w Tomicach na lata 2023-2025.
- Misja fundacji Studio Dono.
- Organizacja wystawy czasowej jako zarządzanie projektem w oparciu o strukturę Zamku Królewskiego na Wawelu.
- Skuteczność działań promocyjnych małych kin społecznych i lokalnych na przykładzie promocji Kina Lemoniada.
- Strategia rozwoju domu kultury w Kozach – diagnoza i analiza potrzeb, budowania celów strategicznych instytucji.
- Turystyka kulturowa gminy Ciężkowice.
- Wpływ pandemii COVID-19 na instytucje teatralne w Polsce w oparciu o doświadczenia własne wynikające z zatrudnienia w Teatrze Ludowym w Krakowie.
- Współpraca gminnego Centrum Kultury, Sportu i Rekreacji w Świlczy z siedzibą w Trzcianie z otoczeniem.
- Wybrane kierunki zagospodarowania zasobów dziedzictwa kulturowego w ramach procesu rewitalizacji poprzemysłowych terenów „Krakowskich Zakładów Sodowych – Solvay”.
- Zagospodarowanie obiektów poprzemysłowych na cele kulturalne na przykładzie Szlaku Poprzemysłowego TeH2O w Bydgoszczy
- Zarządzanie dostępnością muzeum na przykładzie Muzeum Śląska Cieszyńskiego w Cieszynie – studium przypadku.
- Zarządzanie dziedzictwem kulturowym na przykładzie klubu 6 Brygady Powietrznodesantowej w Krakowie.
- Zarządzanie niematerialne dziedzictwem kulturowym w świetle konwencji UNESCO (w sprawie ochrony niematerialnego dziedzictwa kulturowego z 2003 roku) na przykładzie działalności Małopolskiego Centrum Kultury „Sokół” w Nowym Sączu.
- „W drodze do głębszej rzeczywistości człowieka i świata”. Misja Muzeum Archidiecezjalnego Kardynała Karola Wojtyły w Krakowie
- Analiza działań promocyjnych szkoły baletowej Szkoła Kreacji Ruchu
- Analiza SWOT z wyznaczeniem kierunków rozwoju instytucji kultury na przykładzie Miejskiego Ośrodka Kultury „Centrum” im. Adama Mickiewicza w Zawierciu
- Artystyczno-merytoryczna strategia rozwoju teatru lalek „Rabcio”
- CSR w instytucjach kultury na przykładzie działań Tarnogórskiego Centrum Kultury
- Deficyt badań w samorządowych instytucjach kultury – w poszukiwaniu przyczyn zjawiska
- Instytucje kultury w dobie pandemii. Sposoby radzenia sobie z sytuacją kryzysową na przykładzie Kina Pod Baranami
- Jak wykorzystać sztukę filmową do promocji miasta? City Placement na przykładzie Lublina
- Koncepcja budowy strategii rozwoju domu kultury
- Krzysztof Penderecki – zarządzanie dziedzictwem i pamięcią o artyście w Europejskim Centrum Muzyki w Lusławicach
- Mauzoleum Martyrologii Wsi Polskich w Michniowie jako przypadek zachowania dziedzictwa historycznego i przyczynek do rozwoju turystki historycznej w województwie świętokrzyskim
- Misja bibliotek publicznych na przykładzie Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Teodora Heneczka w Piekarach Śląskich
- Muzeum Zabawek i Zabawy w Kielcach
- Narzędzia pozabudżetowego finansowania lokalnej działalności kulturalnej na przykładzie gminy Kozienice
- Niematerialne dziedzictwo kulturowe na przykładzie Pochodu Gwarkowskiego
- Nowe formy działalności kulturalnej w czasie pandemii Covid-19 jako misja oddziału dla dzieci KBP
- Polski słownik biograficzny jako instytucja kultury? Studium przypadku
- Potencjał kulturowy i turystyczny Ziemi Średzkiej
- Przywództwo transformacyjne w instytucjach kultury
- Rola Centrum Kultury Rodzimej w willi Czerwony Dwór w budowaniu i wspieraniu sektora kreatywnego, jakim są twórcy ludowi i artyści
- Rola muzeum regionalnego w podtrzymywaniu tożsamości mniejszości narodowych i etnicznych
- Strategia rozwoju Gminnej Biblioteki Publicznej w Małym Rudniku na lata 2021-2025a
- Szansa na sukces i szansa na przetrwanie. Muzeum w kontekście pandemii, czyli czy skansen może być nowoczesny?
- Tworzenie instytucji teatralnej w dobie pandemii – szanse i zagrożenia
- Widzewskie domy kultury z perspektywy poszerzonego pola kultury i nowych odbiorców
- Wizerunek zewnętrzny i wewnętrzny biblioteki
- Wpływ i rola interesariuszy w tworzeniu linii repertuarowej różnych typów teatrów w odniesieniu do modelu partycypacyjnego instytucji kultury
- Wpływ zmiany na stanowisku dyrektora naczelnego na wizerunek instytucji kultury w odniesieniu do zmiany w Teatrze Polskim we Wrocławiu w latach 2016-2021
- Wybrane aspekty działalności marketingowej Centrum Kultury „Dworek Białoprądnicki” w obliczu pandemii Covid-19
- Zarządzanie dziedzictwem kulturowym na przykładzie Piwnicy Pod Fortuną w Lublinie
- Zarządzanie dziedzictwem kulturowym Rożnowa w kontekście rozwoju turystyki w regionie
- Zarządzanie kolekcją muzealną na przykładzie projektu artystycznego „Słony chleb” w Muzeum Żup Krakowskich Wieliczka
- Zarządzanie komunikacją interpersonalną w instytucjach kultury. Studium przypadku – Narracja ekspozycji stałej Muzeum Dom Rodzinny Ojca Świętego Jana Pawła II w Wadowicach
- Zarządzanie procesem partycypacji lokalnej społeczności w tworzeniu kolekcji muzealnej w nowo powstającej jednostce muzealnej
- Zarządzanie relacjami z członkami stowarzyszenia oraz współpraca z organizacją zbiorowego zarządzania – studium przypadku
- Zasadność i połączenie dwóch instytucji kultury muzeum regionalnego w Brzozowie i miejskiej biblioteki publicznej w Brzozowie
- Zespół Pieśni i Tańca AGH „Krakus” im. W. Białowąsa – Misja zespołu w kontekście kulturowym
- Aplikacja Daili Art. Rozwój – współpraca z muzeami – wersje językowe
- Badania publiczności na przykładzie Niżańskiego Centrum Kultury "Sokół" w Nisku
- Elementy zarządzania kulturą we współczesnym nauczaniu języka angielskiego w Polsce
- Fenomen zjawiska bezinteresownej pomocy na przykładzie akcji charytatywnej Uniwersytetu Jagiellońskiego wspierającej Szpital Uniwersytecki w trakcie pandemii
- Komunikacja Zamku Królewskiego na Wawelu z odbiorcami w czasie pandemii COVID-19
- Koncepcja merytoryczna stałej wystawy pt. "Muzeum Historii Radomia" aranżowanej w ramach instytucjonalnych Muzeum im. Jacka Malczewskiego w Radomiu
- Koncepcja programowo-organizacyjna Teatru "Guliwer" w Warszawie
- Mała Ambasada Muzeum Narodowego w Krakowie MAMBA jako projekt partycypacyjny
- Misja i strategia Fundacji Aplauz
- Misja i wizja Centrum Aktywności Seniora w Stalowej Woli
- Misja i wizja Muzeum Ziemi Bieckiej w Bieczu
- Misja pracowni plastycznej w kontekście kształtowania tożsamości kulturowej dzieci i młodzieży
- Motywacje społeczności lokalnej do podjęcia działań o charakterze artystycznym na przykładzie zespołu Kiyrpecki
- Nowe spojrzenie na misję Centrum Edukacji i Kultury „Szklany Dom” w Ciekotach
- Obraz odwiedzających Miejsce Pamięci Auschwitz-Birkenau w doświadczeniach przewodników-edukatorów. Przykłady grup z Polski, Niemiec, Francji i Izraela
- Ogólnokształcąca Szkoła Muzyczna I i II st im. F. Chopina w Bytomiu - badanie wizerunku organizacji
- Organizacja i zarządzanie festiwalem muzycznym »Letnia Przysucha«
- Pamiątka turystyczna XXI wieku
- Panowanie a proces opracowywania koncepcji programowo-organizacyjnej kandydata na stanowisko dyrektora instytucji kultury na przykładzie Filharmonii w Krakowie
- Partycypacyjny model zarządzania Gminnym Ośrodkiem Kultury w Mogilanach
- "Po co, dla kogo jesteśmy i co będziemy robić?". Strategia rozwoju samorządowej instytucji kultury na przykładzie działalności orkiestry w Mykanowie
- Potencjał turystyczny zabytkowych osiedli i kolonii robotniczych w województwie śląskim
- Przegląd festiwali teatralnych w Polsce
- Quo vadis Muzeum Regionalnego w Dębicy
- Strategia Rozwoju Centrum Kultury w Świątnikach Górnych na lata 2021-2025
- SUMA sety i kasety
- Sytuacja młodych choreografów w Polsce. Możliwości i potrzeby
- Utrzymanie wyjątkowości wydarzenia kulturalnego na przestrzeni lat na przykładzie festiwalu "Shanties" w Krakowie
- Uwarunkowania organizacji Cecyliańskich koncertów muzycznych
- Współczesne metody zarządzania dziedzictwem kulturowym w kontekście procesów programowania rozwoju lokalnego
- Zarządzanie dziedzictwem kulturowym Nowego Wiśnicza
- Zarządzanie zmianą/zmianami w czasie pandemii. Studium przypadku
-
Życie kulturalne Krakowa oczami cudzoziemców mieszkających w mieście
- Analiza zarządzania instrumentami finansowymi w zakresie rozwoju infrastruktury publicznych szkół artystycznych prowadzonych przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w latach 2015-2018
- Ars Longa Mieczysława Święcickiego
- Balet w repertuarach polskich oper
- Billy Wilder jako potencjał kulturowy Suchej Beskidzkiej
- Budowa misji dla szkoły ewangelickiej w Posadzie na podstawie modelu pięciu pytań strategicznych
- Budowanie relacji społecznych na przykładzie Muzeum Ziemi Leżajskiej
- Dyrektor jako lider w instytucji jaką jest Miejski Ośrodek Kultury "Centrum" im. Adama Mickiewicza w Zawierciu
- Dyrektor teatru instytucjonalnego w Polsce - artysta czy menedżer kultury?
- Edukacja dorosłych w siedzibie głównej Muzeum Warszawy po modernizacji. Organizacja, projekty, zarządzanie
- Edukacja muzealna jako element zarządzania dziedzictwem urbanistycznym na przykładzie Miasta Krakowa
- Funkcjonowanie kontroli zarządczej w instytucjach kultury
- Funkcjonowanie świetlic wiejskich w gminie Trzciana w kontekście inicjatyw oddolnych
- Koncepcja nowoczesnego zarządzania w Muzeum Okręgowym w Lesznie
- Korzyści z udanych kampanii crowdfundigowych na przykładzie organizacji pozarządowych
- Misja Muzeum Regionalnego w Człuchowie
- Muzeum Regionalne w Jaśle - 50 lat tradycji i poszukiwania nowej strategii
- Organista parafialny liderem lokalnej społeczności na przykładzie Jana Rybarskiego
- Problematyka strategicznego managementu przy kreacji ensamblów muzyki klasycznej w polskiej gospodarce rynkowej
- Proces zarządzania festiwalem muzycznym - studium przypadku
- Program edukacji kulturowej dla Krakowa - analiza strategiczna
- Projekt "Małopolska. Kultura wrażliwa" - pierwsze rozwiązanie systemowe realizowane w skali województwa jako przykład społecznego podejścia do problemu niepełnosprawności
- Rola partycypacji dziecięcej rady programowej Europejskiego Centrum Bajki w zarządzaniu ofertą kulturalną tej instytucji
- Skuteczność obranej strategii promocyjnej Beskidzkiego Centrum Zabawki Drewnianej w Stryszawie na przykładzie projektu "Święto zabawki ludowej"
- Strategia rozwoju Teatru im. S. Jaracza w Łodzi
- Zarządzanie dziedzictwem kulturowym Gminy Zielonki w kontekście budowania tożsamości lokalnej
- Zarządzanie dziedzictwem kulturowym w kontekście budowania tożsamości lokalnej na przykładzie Modlnicy
- Zarządzanie dziedzictwem naftowym na przykładzie Muzeum Przemysłu Naftowego i Gazowniczego im. Ignacego Łukasiewicza
- Zarządzanie festiwalem w bibliotece publicznej na przykładzie festiwalu "Czytomania" organizowanego przez Wadowicką Bibliotekę Publiczną
- Zarządzanie projektami edukacyjno-naukowymi w muzealnictwie realizowanymi we współpracy publicznych instytucji kultury z organizacjami pozarządowymi
- Zarządzanie reklamą w kulturze, czyli jak skutecznie dotrzeć do odbiorców. Analiza na przykładzie Miejskiego Centrum Kultury i Sportu w Jaworznie
- Strategia rozwoju samorządowej instytucji kultury, a potrzeby społeczności lokalnej
- Miejsce z duszą. Baza szkoleniowo-wypoczynkowa Lubogoszcz. Szkic sytuacji obecnej i perspektywy rozwoju.
- Współpraca tak, ale jaka? Historia, struktura organizacyjna oraz oferta kulturalno-edukacyjna Centrum Kultury Podgórza w Krakowie
- Współpraca międzynarodowa na przykładzie aktywności Muzeum Historycznego Miasta Krakowa – projekty ekspozycyjne i naukowe – analiza
- Funkcje w procesie zarządzania w instytucji kultury na przykładzie Domu Muzyki i Tańca w Zabrzu
- Sposoby udostępniania instytucji kultury osobom z niepełnosprawnościami na wybranych przykładach w miejscowości Wieliczka
- Budowanie wizerunku instytucji kultury w środowisku lokalnym
- Miejsce kultury w strategii Grudziądza
- Analiza "Strategii Rozwoju Suwalskiego Ośrodka Kultury do roku 2023", czyli gdzie "wycieka" ten sok?
- Zarządzanie reklamą na przykładzie XXXIX Dni Gorczańskich
- WYSPA – Dziedzictwo (u)tracone. Krakowska dzielnica Kazimierz
- Zagadnienie instytucjonalizacji tekstoterapii kulturowej. Przykłady wybranych typów instytucji kultury w Krakowie
- Tworzenie struktur organizacyjnych w Szkole Muzycznej I stopnia w Niwiskach
- Zarządzanie Miejską Biblioteką Publiczną w Jaśle
- Między przeszłością a przyszłością. Organizacja i zarządzanie dziedzictwem kultury na przykładzie nowohuckiego oddziału Muzeum Archeologicznego w Krakowie
- Łódzki Dom Kultury jako lider współpracy z instytucjami kultury w regionie
- Regionalne Centrum Edukacji o Pamięci – kierunki rewitalizacji i strategia rozwoju
- Zarządzać by nie zobojętnieć. Dziedzictwo kulturowe Żydów tarnowskich
- Organizacja i zarządzanie samorządową instytucją kultury na przykładzie Wiejskiego Domu Kultury w Pisarzowicach
- Priorytety i obszary strategiczne Programu Rozwoju Kultury w Tarnowie na lata 2018-2030
- Rzeszowski Festiwal Kolęd i Pastorałek
- Rewitalizacja zespołu zabytkowego hangaru lotniczego przy ulicy Izydora Stella-Sawickiego w Krakowie na potrzeby nowoczesnego oddziału Muzeum Inżynierii Miejskiej
- Homo est animal sociale versus homo homini lupus est. Oblicze konfliktu personalnego na przykładzie Muzeum AK w Krakowie.
- Funkcjonowanie i finansowanie instytucji kultury na podstawie Gminnego Ośrodka Kultury w Łękawicy
- Zarządzanie wydarzeniem na przykładzie Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego "Music In" we Lwowie
- Organizacja imprez masowych jako promocja działalności kulturalnej na przykładzie Centrum Kultury Gminy Łapanów
- Organizacja i zarządzanie samorządową instytucją kultury na przykładzie Muzeum Zamek w Oświęcimiu
- Specyfika zarządzania projektami w sektorze kreatywnym na przykładzie wybranych projektów Opery Krakowskiej
- Sponsoring – partnerstwo kultury i biznesu
- Teatr to także zespół techniczny
- Zarządzanie obiektem wpisanym na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO na przykładzie Zabytkowej Kopalni Srebra w Tarnowskich Górach
- Utworzenie Etnocentrum szansą zachowania dziedzictwa ziemi krośnieńskiej
- Współpraca Samorządowego Domu Kultury w Tuszymie z organizacjami pozarządowymi
- Zarządzanie zespołem baletu. Analiza funkcjonowania i perspektywy rozwoju na przykładzie Zespołu Baletu Opery Krakowskiej
- Dziedzictwo kulturowe w strategii promocji Biecza
- Gminna Biblioteka Publiczna w Czernichowie jako centrum regionalizmu
- Dworek Grafa – lubelski salon kulturalny w projekcie „AGrafKa”
- Główne wyzwania i założenia Regionalnego Programu Zarządzania Strategicznego w Województwie Podkarpackim wedle paradygmatu "Dziedzictwo i rozwój"
- Odnowa miast w kontekście rewitalizacji obiektów poprzemysłowych na przykładzie Bytomia
- Wyzwania w zarządzaniu nowoczesną biblioteką publiczną
- Zarządzanie projektem artystycznym na przykładzie indyjskiego "Święta Kolorów Holi" w Krakowie
- Założenia rozwoju Centrum Kultury i Promocji w Jarosławiu w kontekście rozwoju funkcji kulturalnej Jarosławia
- Promocja bez kosztów – Memorial to Miles Targi Kielce Jazz Festival /2014-2017/
- Zarządzanie dziedzictwem kulturowym na przykładzie dawnego "Sokoła" w Jarosławiu
- Etablissement Public Paris Musees. Analiza sieci 14 muzeów Miasta Paryża
- Muzeum w Gliwicach jako przykład miejskiej placówki kultury o zasięgu ponadlokalnym
- Aktor i reżyser w jednym. O szukaniu równowagi między prywatą w teatrze, a zarządzaniem zespołem
- Czy archiwa to instytucje zamknięte? Wyzwania w zakresie promocji archiwów i popularyzacji materiałów archiwalnych na przykładzie Archiwum Narodowego w Krakowie
- Działalność kina studyjnego na przykładzie Krakowskiego Centrum Kinowego ARS
- Dziedzictwo kulturowe pierwszej fabryki lokomotyw w Polsce Fablok
- Dziedzictwo poprzemysłowe w Zagłębiu Dąbrowskim w kontekście pogranicza kulturowego
- Edukacja teatralna na przykładzie Opery Śląskiej w Bytomiu
- Koncepcja funkcjonowania i rozwoju szkół artystycznych, a zarządzanie kształceniem dzieci na przykładzie działalności Orkiestry Wieniawa
- Koncepcja trzeciego miejsca w kontekście działalności Miejsko-Gminnej Biblioteki Publicznej w Krzeszowicach
- Łączenie instytucji kultury. Próba analizy zagadnienia na podstawie zamiaru połączenia Gminnego Domu Kultury i Gminnej Biblioteki Publicznej w Kobiórze
- Misja, której BWA w Rzeszowie nie posiada, a której potrzebuje
- Motywacja jako proces zarządzania na przykładzie Centrum Kultury i Turystyki w Wieliczce
- Nowe technologie w instytucjach kultury
- O sztuce kreatywnego myślenia w zarządzaniu instytucją kultury na przykładzie Filharmonii Podkarpackiej im. A. Malawskiego w Rzeszowie
- Organizacja i zarządzanie religijnym parkiem tematycznym
- Organizator a samorządowe instytucje kultury - proces zmiany (na przykładzie Myślenic)
- Polityka rekrutacji pracowników w instytucjach kultury
- Pozaekspozycyjna działalność Zamku Królewskiego na Wawelu
- Próba definicji autorskich dyrekcji Teatru Ludowego
- Rola kierownika produkcji we współczesnym teatrze na podstawie własnych doświadczeń w czasie pracy w Teatrze Wielkim w Poznaniu
- Samorządowa szkoła muzyczna w mniejszych ośrodkach - rozwój i ogarniczenia na przykładzie Szkoły Muzycznej I Stopnia w Domosławicach
- Sposoby zachowania pamięci o Adamie Didurze - założycielu Opery Śląskiej w Bytomiu - poprzez pryzmat zarządzania pamięcią
- Wdrażanie metod i technik zarządzania kulturą w samorządowej instytucji kultury
- Wolontariat w instytucji kultury na przykładzie Międzynarodowego Festiwalu Kina Niezależnego Netia Off Camera
- Wypracowanie skutecznej strategii promocji działalności Samorządowego Centrum Kultury w Mielcu
- Zarządzanie dziedzictwem Goetzów Okocimskich, czyli jak zarządza się przeszłością w teraźniejszości
- Zarządzanie dziedzictwem kulturowym na przykładzie Muzeum Dzieduszyckich w Zarzeczu
- Zarządzanie festiwalem artystycznym na przykładzie Festiwalu Twórczości Religijnej "Fide et Amore" w Żorach
- Zarządzanie projektem w instytucji kultury na przykładzie projektu "Pieskowa Skała. Konserwacja architektury zamku i poszerzenie oferty edukacyjno-kulturalnej"
- "Szwarc, mydło i powidło" czyli 25 lat działalności Muzeum Rzemiosła w Krośnie
- Autochromy Tadeusza Rzący jako dziedzictwo o unikatowej wartości. Dylematy zarządzania pamięcią o artyście i jego dorobku twórczym.
- Budowanie sieci współpracy samorządowej instytucji kultury
- Bukowiaski teatr
- Czy przeszłość ma przyszłość? Zarządzanie dziedzictwem na przykładzie XX. Czartoryskich
- Dialog muzeum ze społeczeństwem na przykładzie Jarmarku Historycznego św. Marii Magdaleny
- Franciszek Frączek. Życie, twórczość, pamięć o artyście
- Funkcjonowanie samorządowej instytucji kultury na przykładzie Wadowickiej Biblioteki Publicznej
- Igrzyska czy praca u podstaw - o wybranych problemach domów kultury
- Jan Kiepura - sposoby zachowania pamięci o artyście w jego rodzinnym mieście
- Kino i telewizja – zagrożenia i sposoby przeciwdziałania nadmiernemu wpływowi Stanów Zjednoczonych w Europie
- Kluczowa rola strategii Krakowskiego Biura Festiwalowego w kształtowaniu programu promocji czytelnictwa w Krakowie po nadaniu tytułu Miasta Literatury UNESCO
- Koncepcja funkcjonowania Muzeum Etnograficznego w Zielonej Górze z siedzibą w Ochli
- Koncepcja funkcjonowania Teatru im. C. K. Norwida w Jeleniej Górze w latach 2016-2018
- Kreowanie marki bobkowskiej koronki klockowej
- Misja Rzeszowskiego Domu Kultury
- Motywacje i ograniczenia menedżera kultury w Polsce. Badania własne na temat zarządzania publiczną instytucją kultury.
- Narzędzia marketingowe w działalności europejskich muzeów archeologicznych
- Nowa rola starego muzeum. Między wizją a biznesem - kronika czasów transformacji i perspektywy rozwoju Muzeum Żup Krakowskich Wieliczka
- Popularyzacja kultury żydowskiej w Polsce
- Problemy zarządzania symboliką miejską (na podstawie pomnika "Czarownicy" z Czeladzi
- Projekt "Czy coś zostanie" - działania wokół "Zapisu socjologicznego" Zofii Rydet
- Promocja muzyczna w Internecie
- Promocja regionu w Gminnej Bibliotece Publicznej w Iwkowej
- Próba analizy strategii działania biblioteki publicznej w dzielnicy Krowodrza miasta Krakowa
- Przekształcenie Galerii Sztuki Współczesnej w Przemyślu w Podkarpackie Centrum Sztuki Współczesnej w Przemyślu
- Realizacja misji Międzynarodowego Centrum Edukacji o Auschwitz i Holokauście na przykładzie projektów edukacyjnych
- Rozumienie kultury i dziedzictwa fundamentem tożsamości kulturowej
- Rozwój i upowszechnianie kultury w środowisku wiejskim w gminie Chorkówka
- Sądecki Park Etnograficzny miejscem łączenia przeszłości z przyszłością
- Specyficzne funkcje Muzeum Żup Krakowskich Wieliczka
- Telewizje lokalne między pieniądzem a wolnością
- Wpływ działalności Gminnego Ośrodka Kultury w Gromniku na aktywizację społeczności lokalnej
- Wpływ przekształceń własnościowych na zarządzanie
- Wpływ Regionalnego Centrum Kulturalno-Bibliotecznego im. Jana Pawła II na rozwój Powiatowej i Miejskiej Biblioteki Publicznej w Brzesku
- Wspólne dziedzictwo jako źródło nawiązania współpracy midzynadorowej
- Wykorzystanie serwisów społecznościowych przez biblioteki publiczne w Krakowie
- Zarządzanie audycjami szkolnymi w województwie śląskim i zachodnio-pomorskim na przykładzie działalności Filharmonii Śląskiej w Katowicach i Agencji Artystycznej "Artos" w Koszalinie
- Zarządzanie dziedzictwem Kieleckiej Szkoły Krajobrazu a dziedzictwo kulturowe Kielc
- Zarządzanie dziedzictwem kulturowym Bełżca w cieniu "Muzeum Miejsca Pamięci" w Bełżcu
- Zarządzanie dziedzictwem kulturowym na przykładzie Okręgowego Muzeum w Tarnowie
- Zarządzanie festiwalem artystycznym na przykładzie Międzynarodowego Festiwalu Dni Muzyki Organowej w Krakowie
- Zarządzanie marką instytucji kultury na przykładzie Filharmonii im. Karola Szymanowskiego w Krakowie
- Zarządzanie na styku dziedzictwa kulturalnego i naturalnego - studium obszaru Słowińskiego Parku Narodowego
- Zarządzanie projektem archiwizacyjnym "Zofia Rydet. Dokumentacje 1950-1977"
- Zarządzanie przez wartości w kulturze a rola Instytutu Mikołowskiego w upowszechnianiu przekładów literatury słoweńskiej
- "Ephemera" jako nowa forma sztuki, będąca częścią festiwalu muzyki elektronicznej "Unsound"
- "Jesienne Warsztaty Muzykujemy Razem - Koncert Cecyliański" jaki przykład zarządzania projektem kulturalnym
- "Mała gmina z artystyczną duszą" - życie kulturalne Kobióra w roku 2014 na podstawie działalności Gminnego Domu Kultury
- Amatorski ruch artystyczny Ziemi Łąckiej
- Archiwum miejscem pamięci o ludziach nauki i kultury
- Biblioteki bez strategii - analiza potencjału miejskich bibliotek publicznych w Krakowie
- Festiwal Rytmu Drumbattle w Legnicy. Analiza w oparciu o metodę zarządzania cyklem projektu
- Festiwale folklorystyczne a niematerialne dziedzictwo kulturowe – na przykładzie Międzynarodowego Festiwalu Folkloru Ziem Górskich w Zakopanem
- Jak wykształcić przyszłych odbiorców kultury
- Jan Klata w Krakowie czyli teatr emocji
- Koncepcja nowych wzorców sztuki na przykładzie działalności repertuarowej Teatru Małego w Tychach
- Kraków Miasto Literatury UNESCO jako element strategii rozwoju kultury Miasta Krakowa
- Kultura w pogardzie i zaniechaniu. O wybranych problemach sektora kultury i jego pracowników
- Misja Galerii Fotografii Miasta Rzeszowa
- Od amatora-pasjonata do profesjonalisty. Jak przekształcić pasję w profesjonalizm uznany przez autorytety na przykładzie wybranego artysty.
- Para buch czyli misja Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu
- Projekt RAFCOX SOUND DESINGER. Opracowanie oferty sponsoringowej
- Promocja kultury w bibliotece
- Repozytoria cyfrowe w polskich bibliotekach publicznych
- Rewitalizacja Łemkowszczyzny
- Rzeszowskie festiwale teatralne
- Społeczność lokalna a dziedzictwo kulturowe Głębowic
- Szkoła muzyczno-baletowa "Da Capo" - analiza marketingowa
- W cieniu Auschwitz - współczesne wyzwania edukacji w miejscu pamięci
- Współczesny wyrobnik, wolny najmita i mistrz rzemiosła. Humanizm organizacji sektora kultury
- Zarządzanie dziedzictwem kulturowym na przykładzie Sosnowca
- Zarządzanie produkcjami festiwalowymi w kraju i zagranicą na przykładzie Wielkanocnego Festiwalu Ludwiga van Beethovena oraz Festiwalu Kultury Polskiej w Pekinie
- Zarządzanie schroniskami górskimi w Beskidzie Żywieckim
- Zarządzanie wizerunkiem artysty w mediach społecznościowych
- Zasady funkcjonowania Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Bolesława Lubosza w Tarnowskich Górach
- Analiza strategii rozwoju i działalności kulturalnej Zamku w Mosznej
- Budowanie strategii marketingowej na podstawie organizacji Mistrzostw Świata Dj'ów IDA
- Czym jest a czym mogłoby być Centrum Kultury Wsi Polskiej w Wierzchosławicach
- Dyrektor Filharmonii, artysta czy menedżer
- Działalność edukacyjna w instytucjach kultury jako element strategii marketingowej na przykładzie Filharmonii
- Działalność samorządowego Centrum Kultury e Mielcu odpowiedzią na potrzeby lokalnej społeczności w zakresie kultury
- Festiwal Bachowski w Świdnicy jako element strategii marketingowej Miasta
- Gmina Sękowa = UNESCO, a może nie tylko? Koncepcja rozwoju turystyki na terenie gminy Sękowa w oparciu o dziedzictwo kulturowe i przyrodnie
- Instruktor instytucji kultury w strategiach Młodzieżowego Domu Kultury - realizacja procesu edukacji kulturalnej młodzieży
- Interesariusze, obiekty i produkty turystycznego szlaku Rodowych Gniazd Lubomirskich na przykładzie Muzeum-Zamku w Łańcucie
- Kulturotwórcza przestrzeń bibliotek naukowych
- Muzeum w Tarnowskich Górach i jego środowisko zewnętrzne - możliwości i perspektywy współpracy
- Nowe oblicza bibliotek - przykra powinność czy szansa na rozwój instytucji. Konwersatorium Biblioteki Śląskiej jako odpowiedź na zmieniającą się strukturę wiekową odbiorców usług bibliotecznych
- Ochrona i promocja dziedzictwa kulturowego Lubelszczyzny w świetle działań Ośrodka "Brama Grodzka - Teatr NN"
- Od kolekcji do wystawy - idea i rozwój ekspozycji piernikarskiej w Muzeum Okręgowym w Toruniu
- Od kulturoznawstwa do kultur mediów - analiza rozwoju studiów kulturoznawczych na przykładzie Uniwersytetu Śląskiego
- Partnerstwo publiczno-prywatne w skali mikro w praktyce instytucji kultury na podstawie współpracy Wojewódzkiego Domu Kultury w Kielcach i studia nagrań United Records
- Powstawanie galerii sztuki współczesnej "STREFA A" - znaczeni marki i jej ochrona
- Promocja jako element strategii w instytucjach kultury
- Punctum Teatr Stowarzyszenie Twórców Niezależnych - od genezy do misji
- Tworzenie oferty kulturalnej Siemianowickiego Centrum Kultury na podstawie nowej misji instytucji
- Wiejskie Centrum Kultury na przykładzie Biblioteki Publicznej w Opolnie Zdroju
- Wizerunek Bazyliki Mariackiej w Krakowie jako wynik jej wielofunkcjonalności
- Współpraca kulturalna Gminnej Biblioteki Publicznej w Przeciszowie z organizacjami z Gminy Przeciszów
- Wykorzystanie Internetu w zarządzaniu muzeum
- Zarządzanie budynkiem muzealnym na przykładzie dawnego kościoła pw. Św. Ducha w Raciborzu
- Zarządzanie dziedzictwem kulturowym gminy na przykładzie gminy Zielonki
- Zarządzanie dziedzictwem kulturowym historycznego Miasta Biecz
- Zarządzanie finansami samorządowej instytucji kultury na przykładzie Miejskiego Ośrodka Kultury Sportu i Rekreacji w Chrzanowie
- Zarządzanie instytucją kultury na przykładzie Zespołu Pieśni i Tańca Śląsk im. Stanisława Hadyny
- Zarządzanie strategiczne w instytucjach kultury
- Zarządzanie wizerunkiem biblioteki
- Związek Polskich Artystów Plastyków Okręg Częstochowski - tradycja a nowe trendy zarządzania
- Analiza porównawcza finansowania instytucji kultury
- Archetypy i narracje w marketingu instytucji kultury
- Biblioteka- możliwości jej wykorzystania w instytucjach kultury - na przykładzie Domu Kultury "Podgórze" w Krakowie
- Biblioteka w przestrzeni nowych technologii
- Centrum Kultury "Dworek Białoprądnicki" - instytucja kultury w przestrzeni publicznej
- Dziedzictwo kulturowe Gminy Bejsce i jego wpływ na kształtowanie tożsamości mieszkańców
- Edukacja artystyczna w zakresie fotografii na przykładzie form pracy twórczej działających w Krakowie
- Federacja Stowarzyszeń Kulturotwórczych BAZA ZBOŻOWA w Kielcach we współpracy z samorządem lokalnym
- Gmina Biecz na szlakach kultury
- Historia sukcesu, czyli jak grupa krasnoludków zawojowała kulturalną przestrzeń publiczną Wrocławia
- Instytucja czy marketing mix? 4 lata zmian (2009-2012) w Gminnym Ośrodku kultury w Suszcu
- Język konfliktu w kulturze. Studium sporu o Capellę Cracoviensis
- Kapela Góralska "Ciupaga" jako forma kultywowania dziedzictwa kulturowego
- Kawiarnie kulturalne w Polsce
- Kopalnia Soli w Wieliczce wizytówką i skarbem Polski
- Kształtowanie pozytywnego obrazu instytucji kultury na przykładzie Narodowego Muzeum w Krakowie
- Lean Management
- Luki prawne w aktach prawnych dotyczących kultury
- Miasta rzeźby – gdzie, co i jak? Przykłady dobrych praktyk w organizowaniu wydarzeń artystycznych na świecie
- Misja Muzeum im. Przypkowskich w Jędrzejowie
- Misja Muzeum Zabawek i Zabawy w Kielcach
- Misje i cele strategiczne Gminnego Centrum Kultury w Spytkowicach
- Muzeum Regionalne Ziemi Limanowskiej. Historia, teraźniejszość, nowe jutro.
- Nie tylko Śliwowica – walory kulturowe Ziemi Łąckiej
- Obraz Górala na forach internetowych - wybrane przykłady
- Od zarządzania wolontariatem do współrządzenia miastem (Fenomen Transgranicznego Centrum Wolontariatu w Cieszynie)
- Popularyzacja dziedzictwa archeologicznego na przykładzie oddolnych inicjatyw społecznych w Regionie Hrubieszowskim
- Porównanie Form Ochrony Dziedzictwa Kulturowego w Polsce i we Francji
- Powstanie Galerii Sztuki Współczesnej "Strefa A" - znaczenie marki i jej ochrona
- Promocja kultury polskiej w Brazylii
- Przydrożne kapliczki i krzyże w Parafii Biskupice
- Rola dyrektora artystycznego w strukturze zarządzania teatrem na przykładzie Teatru im. Ludwika Solskiego w Tarnowie
- Rola nowoczesnej biblioteki publicznej w społeczeństwie na przykładzie Miejskiej Biblioteki Publicznej w Jaworznie
- Sieć i rój. Zarządzanie informacją w Europejskim Obserwatorium Audiowizualnym
- Skąd pochodzimy? Kim jesteśmy? Dokąd zmierzamy? Misja i kierunki rozwoju Muzeum Narodowego Rolnictwa i Przemysłu Rolno-Spożywczego w Szreniawie na przestrzeni 50 lat istnienia instytucji (1964-2014)
- Strategia rozwoju Szkoły Muzycznej I stopnia w Pałecznicy
- Systemy i modele funkcjonowania teatrów tańca w Polsce
- Ścieżki kariery i dylematy rozwoju w polskim kinie niezależnym
- Święto Poezji Góralskiej jako próba ochrony niematerialnego dziedzictwa Podhala
- Wykorzystanie mediów społecznościowych przez polskie biblioteki publiczne
- Zarządzanie marką na przykładzie Muzeum Dobranocek ze zbiorów Wojciecha Jamy w Rzeszowie
- Zarządzanie spuścizną artystyczną Tadeusza Kantora
- Cele strategiczne, pomysły i rekomendacje. Szkic do problemu określenia misji i wizji Muzeum Archeologicznego i Rezerwatu „Krzemionki"
- Działalność Centrum Kultury i Wypoczynku w Andrychowie w 2011 roku
- Działalność i strategia rozwoju Miejskiego Ośrodka Kultury w Brzesku
- Działalność kulturalna prowadzona przez Kopalnię Soli "Wieliczka" Trasa Turystyczna Sp.z o.o.
- Działalność Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha jako przykład instytucji promującej obcą kulturę
- Edukacja kulturalna dzieci i młodzieży na wybranych przykładach pracy Młodzieżowego Domu Kultury w Częstochowie
- Edukacja kulturalna w aspekcie wychowania społecznego
- Funkcjonowanie procedury kontroli zarządczej w Muzeum Sztuki w Łodzi
- Idea wprowadzenia programu lojalnościowego w Muzeum Historycznym Miasta Krakowa
- Koncepcja Centrum Sztuki Sakralnej im. Jerzego Nowosielskiego w Krakowie
- Miejsce kultury wysokiej we współczesnym społeczeństwie na przykładzie działalności Zespołu Śpiewaków Miasta Katowice Camerata Silesia
- Międzynarodowa polityka kulturalna Francji na przykładzie działalności Instytutu Francuskiego
- Misja Instytutu Książki
- Nowe spojrzenie, nowe myślenie-misja Muzeum Etnograficznego w Krakowie na przykładzie „Studium obiektu"
- Od KAOWCA do RADIOWCA, czyli trudna sztuka zarządzania mediami
- Patronat medialny narzędziem promocji instytucji kultury
- Programy stypendialne Willi Decjusza
- Promocja instytucji kultury za pomocą nowych mediów ze szczególnym uwzględnieniem portali społecznościowych
- Rola biblioteki publicznej we wspieraniu rozwoju społeczności lokalnej
- Rola sponsorów w muzeach w oczach zwiedzających
- Specyfika pracy Orkiestry Symfonicznej na podstawie pierwszej części symfonii g-moll nr 40, KV 550 W.A. Mozarta jako inspiracja do zarządzania zespołem ludzkim
- Spektakl wrażeń czy ekspozycja muzealna? Analiza współczesnych trendów tworzenia ekspozycji muzealnych na przykładzie wystawy "Śladami europejskiej tożsamości Krakowa" usytuowanej pod płytą krakowskiego Rynku Głównego
- Strategia marketingowa Instytutu Grotowskiego
- Strategia rozwoju miejskiej instytucji kultury na przykładzie Chojnickiego Centrum Kultury
- Sztuka współczesna jako produkt? Promocja wydarzeń artystycznych w miejskiej instytucji kultury (na przekładzie Galerii Bunkier Sztuki)
- Teatr w moim życiu
- Wielka Parada Smoków Teatru Groteska jako wydarzenie edukacyjne i kulturowe
- Zarządzanie orkiestrą symfoniczną a poziom artystyczny zespołu
- Zarządzanie zbiorami archeologicznymi w muzeum
- Zatrudnianie pracowników artystycznych, a przejście autorskich praw majątkowych na instytucję kultury
- Zbiory regionalne Miejskiej Biblioteki Publicznej w Gorlicach. Regionalia w strategii instytucji kultury
- Analiza porównawcza wiodących problemów polityki kulturalnej na lata 2011-2015 w programach wyborczych Platformy Obywatelskiej, Prawa i Sprawiedliwości, Sojuszu Lewicy Demokratycznej oraz Polskiego Stronnictwa Ludowego
- Cele edukacyjne w "Strategii Muzeum Historycznego Miasta Krakowa na lata 2006-2014"
- Co robią wiolonczeliści w Polsce?
- Czy możliwa jest promocja Wieliczki bez Kopalni Soli?
- Czynniki determinujące misję instytucji muzealnej na przykładzie Muzeum w Chorzowie
- DUCH MIEJSCA, DUCH CZASU - wpływ środowiska na twórczość malarzy okręgu rybnicko-wodzisławskiego
- Działalność agencji artystycznej jako jedna ze współczesnych form rozpowszechniania kultury
- Działalność bibliotek publicznych w zakresie informacji lokalnej
- Działalność grupy teatralnej na przykładzie zespołu Freeday Teatr
- Działalność Miejskiego Ośrodka Kultury w Radlinie w zakresie organizacji czasu wolnego dzieci, młodzieży, dorosłych
- Etyczne i tożsamościowe problemy komunikacji w Internecie
- Finansowanie kinematografii polskiej na tle modeli finansowania kinematografii europejskiej
- Jak ideę przełożyć na obraz. Plakat w kampanii społecznej
- Kalendaria życia i twórczości Tadeusza Kantora. Próba charakterystyki specyficznej formy wydawnictw i ich znaczenie w kontekście tworzenia programu Muzeum Tadeusza Kantora
- Marka instytucji kultury. Przykład Trzebińskiego Centrum Kultury
- Mechanizmy finansowe EOG i NMF Priorytet 3. Realizacja projektów w Województwie Podkarpackim
- Muzeum im. Stanisława Fischera w Bochni. Poszukiwanie i wdrażanie nowych form pracy i zarządzania
- Narzędzia promocji stosowane przez Europejskie Centrum Bajki im. Koziołka Matołka w Pacanowie
- Nowa rola biblioteki publicznej
- Pracownia aktywności obywatelskiej i dokumentacji dziedzictwa. Wstępna koncepcja utworzenia w Ostródzie innowacyjnej placówki kulturotwórczej
- Program rozwoju kultury w Wieluniu na lata 2011-2016
- Protokół dyplomatyczny jako podstawa w kreowaniu wizerunku instytucji kultury
- Samorządowa instytucja kultury - innowacyjny sposób zarządzania kulturą
- Specyfika i problemy środowiska muzyków orkiestrowych w Polsce
- Stowarzyszenie jako forma organizacji pozarządowej, mająca wpływ na rozwój środowisk twórczych
- Strategie rozwoju instytucji kultury na przykładzie Fabryki Emalia Oscara Schindlera
- Szlaki kulturowe formą promocji dziedzictwa kulturowego regionu na przykładzie Małopolski
- Trudności w funkcjonowaniu, a możliwości rozwoju. Adaptacja, modernizacja oraz częściowa rewaloryzacja kamienicy mieszczańskiej z przeznaczeniem na działalność wystawienniczo-edukacyjną Muzeum Miejskiego w Zabrzu
- Wodzisławski Festiwal Muzyczny. Droga od idei do stworzenia marki w kontekście misji
- Wykorzystać świętego
- Wystawa jako element zarządzania w muzeum
- Zarządzanie zasobami ludzkimi w Kopalni Soli "Wieliczka" S.A. w kontekście podnoszenia standardu oferowanych usług
- Zasady funkcjonowania instytucji kultury na przykładzie miasta Wałcz