assistant professor
Her research interests focus on the functioning of new media organisations, their strategy, marketing of media enterprises, tools used by the abovementioned organisations and their impact on users.
- Popiołek, M., Hapek, M. & Barańska, M. (2021). Infodemia – an Analysis of fake news in Polish news portals and traditional Media during the Coronavirus pandemic. Communication & Society,34(4), 81-98.
- Kreft J., Hapek M. (2019), Fake news: possibility of identification in post-truth media ecology system, Zarządzanie Mediami, 2019, Tom 7, Numer 3
- Hapek M. (2019), Mythologisation of new media organizations on the example of Google / Mitologizowanie organizacji nowomedialnych na przykładzie Google [w] Myth in Modern Media Management and Marketing. Red. J. Kreft, S. Kuczamer–Kłopotowska, A. Kalinowska-Żeleźnik. Hershey, IGI Global, s. 69-90.
- Barańska M, Hapek M. (2019), Aporeticity of Privacy in New Media Environment /Aporetyczność prywatności w środowisku nowych mediów [w] Myth in Modern Media Management and Marketing. Red. J. Kreft, S. Kuczamer–Kłopotowska, A. Kalinowska-Żeleźnik. Hershey, IGI Global, s. 1-21.
- Hapek M. (2018), Nadmiar wolności źródłem opresji – przyczyny fiaska serwisu społecznościowego Google+. Zarządzanie w Kulturze, Tom 19, Numer 1, s. 57-66.