Skip to main content

Web Content Display Web Content Display

Staff

of the JU Institute of Culture

Web Content Display Web Content Display

Michał Wójciak, PhD

Michał Wójciak, PhD

assistant

  • Media Management

  • Management in the fashion sector (including brand management)

  • Fashion and Media Relationships

  • Trends understood as long-term processes of change

  • Wójciak, M. (2021), Metafory mody. Zarządzanie marką autorską w kontekście przemian rynkowych – perspektywa projektantów, Wydawnictwo Attyka, Kraków.
  • Wójciak, M. (2021), Zarządzanie projektem w rzeczywistości sprojektyzowano-pandemicznej: autoetnografia projektu “Michał Wójciak – pracownia otwarta, "Zarządzanie w kulturze", nr 22 (2), s. 217–235.
  • Wójciak, M. (2021), Jak badać modę: analiza polskiego piśmiennictwa dotyczącego mody, [w:] Konior, A., Kosińska O., Pluszyńska A., Badania w sektorze kultury: przyszłość i zmiana, Wydawnictwo Attyka, Kraków, s. 267–286.
  • Wójciak, M. (2017), Na wybiegu bez zmian: militarne inspiracje w branży mody, „Zeszyty Naukowe Towarzystwa Doktorantów Uniwersytetu Jagiellońskiego”, nr 16 (1), s. 45-74.
  • Wójciak, M. (2016), Moda i podróbki: funkcjonowanie rynku podrabianych produktów w Polsce i na świecie: analiza zjawiska, „Zarządzanie Publiczne”, nr 2 (34), s. 121-133.
  • Wójciak, M. (2016), Świat mody - świat zombie, czyli opowieść o Zombie Boyu, modelkach, modelach i nas, konsumentach, [w:] Zombie w kulturze, red. Olkusz, K., Ośrodek Badawczy Facta Ficta, Kraków 2016, s. 169-185.
  • Wójciak, M., (2016), Od Elsy Schiaparelli do Jeremy'ego Scotta: ubiór w kategoriach kiczu i kampu, [w:] Kicz w języku i komunikacji, red. Kudra, B., Szkudlarek-Śmiechowicz, E., Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, s. 219-228.
  • Wójciak, M., (2016), Moda zaangażowana: ubiór jako manifest, [w:] Społeczno-polityczne inspiracje w kulturze i sztuce wizualnej, red. Jureńczyk, Ł., Szczutkowska, J., Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz, s. 132-148.
  • Wójciak, M., (2016), Praktyki wystawiennicze w zakresie prezentowania mody na przykładzie nowojorskich wystaw Manus x Machina: Fashion in an Age of Technology oraz Denim Fashion’s Frontier, [w:] Art. Next To Fashion, red. Kozieradzki, M., Toruń: Centrum Sztuki Współczesnej „Znaki Czasu”, Toruń, s. 101-111.
  • Wójciak, M., (2016), Czy możemy wskrzesić dinozaury? Rozważania na temat dziedzictwa kulturowego w kontekście zarządzania humanistycznego na podstawie analizy serii filmów o Parku Jurajskim, [w:] Zarządzanie dziedzictwem: problemy, obszary, definicje, red. Gaweł, Ł., Pokojska, W., Pudełko, A., s. 76-96.