Nauki o komunikacji społecznej i mediach
Ukończyła kulturoznawcze studia magisterskie na Wydziale Humanistycznym AGH. Od roku 2017 realizuje studia doktoranckie w dyscyplinie nauk o komunikacji społecznej i mediach na Uniwersytecie Jagiellońskim.
Zainteresowania badawcze realizuje w obszarze live video streamingu. W szczególności interesuje się algorytmiczną architekturą streamingu, monetyzacją komunikowania oraz społecznościowymi aspektami e-sportu.
Kierowniczka projektu badawczego "Patotreści bez patostreamingu: user-generated patocontent w donacjach internetowych" realizowanego ze środków Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej UJ (2021/2022).
Pracowała w Teatrze Ludowym oraz Muzeum Historycznym Miasta Krakowa (obecnie Muzeum Krakowa).
Cyrek Barbara (2021), The Norm of Positivity on Social Networking Sites on the Background of the Culture of Narcissism, Innovation Management and information Technology impact on Global Economy in the Era of Pandemic : proceedings of the 37th International Business Information Management Association Conference (IBIMA), red. Khalid S. Soliman, s. 10780-10784
Cyrek Barbara (2021), Live video streaming na platformie YouTube - zarządzanie treściami o charakterze nienawistnym, „Zarządzanie Mediami”, nr 1, s. 115-126. https://www.academia.edu/
Cyrek Barbara (2020), Muzyka w praktyce donacji internetowych – na przykładzie serwisu YouTube, „Muzyka w kontekście pedagogicznym, społecznym i kulturowym. Studia i szkice. Tom 2. Muzyka jako przedmiot recepcji, refleksji pedagogicznej i badań interdyscyplinarnych”, red. Nidecka Ewa, Wąsacz-Krztoń Jolanta, Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, s. 152-160. https://www.academia.edu/
Cyrek Barbara (2020), YouTube jako serwis społecznościowy – w stronę klasyfikacji witryny, „Zarządzanie Mediami”, tom 8, nr 2, s. 119-136. https://www.academia.edu/
Cyrek Barbara (2019), The User With a Thousand Faces – Campbell’s ‘Monomyth’ and Media Usage Practices, „Myth in Modern Media Management and Marketing”, red. Kreft Jan, Kuczamer-Kłopotowska Sylwia, Kalinowska-Żeleźnik Anna, Hershey: IGI Global, s. 50-68. https://www.academia.edu/
Cyrek Barbara (2019), Współczesny obraz nauczyciela w mediach społecznościowych na przykładzie serwisu YouTube – studium przypadku, „Horyzonty Wychowania”, tom 18, nr 47, s. 105-116. https://www.academia.edu/
Cyrek Barbara (2018), „Nie jestem robotem” - kulturowy imperatyw uwierzytelniania człowieczeństwa, „Kultura Współczesna”, nr 2, s. 124-131. https://www.academia.edu/