associate professor
Doctor of Humanities in the field of management sciences. His interests focus on: symbolic and cultural dimensions of management, cultural heritage of enterprises, industrial and post-industrial art, monuments and their social significance, post-marketing and management in the post-modern market.
Books
- Laberschek (2018) Symboliczne stanowienie władzy w organizacjach, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Chapters
- M. Laberschek (2013) Fast newsy – nowa kategoria produktów informacyjnych (w:) B. Skowronek, E. Rudnicka-Fira (red.), Gorszenie w literaturze, języku, mediach i edukacji, Kraków: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, s. 124-139.
- Laberschek, M. Popiołek (2019) Three Dimensions of Myth in Post Advertising: A Case of an Advertising Spot of the Reserved Brand (w:) J. Kreft, S. Kuczamer-Kłopotowska and A. Kalinowska-Żeleźnik (red.) Myth in Modern Media Management and Marketing, Hershey, PA: IGI Global, s. 195-222.
- M. Laberschek (2020) Przywództwo w organizacjach kultury: autokraci, demokraci, demiurgowie i kapłani (w:) A. Pluszyńska, A. Konior, Ł. Gaweł, Zarządzanie w kulturze: teoria i praktyka, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, s. 107-121.
- A. Pluszyńska, M. Laberschek (2020) Marketing w organizacjach kultury: zastosowanie koncepcji marketingu mix na przykładach (w:) A. Pluszyńska, A. Konior, Ł. Gaweł, Zarządzanie w kulturze: teoria i praktyka, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, s. 182-195.
- M. Laberschek (2021) Monuments to Enterprises in Communist-era Poland: The creation and consolidation of an organisational identity through Art (w:) M. Kostera, C. Woźniak (red.) Aesthetics, Organization, and Humanistic Management, New York-Abingdon: Routledge, s. 150-171.
- M. Laberschek (2021) Mechanizmy przywoływania pamięci. Trzy pomnikowe maszyny przedsiębiorstw regionu kaszubskiego (w:) E. Koców i in. (red.) Kaszubskie dziedzictwo kulturowe. Ochrona - trwanie - rozwój, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2021, s. 219-241.
Research articles
- M.Laberschek (2009) Charakterystyka wybranych organizacji pozarządowych jako podmiotów rynku kultury niezależnej, „Zarządzanie w Kulturze”, t. 10, s. 103-116.
- M. Laberschek (2010) Treści sensacyjne w internetowych serwisach informacyjnych i ich wpływ na wzrost poziomu czytalności, „Zarządzanie w Kulturze”, t. 11, s. 81-98.
- M. Laberschek (2011) Przydatność metod badania potrzeb odbiorców internetowych serwisów informacyjnych w kontekście zarządzania informacją-produktem, „Zarządzanie w Kulturze”, t. 12, s. 27-41.
- M. Laberschek (2011) Zestaw narzędzi komunikacji marketingowej dla nowo powstałych organizacji kultury trzeciego sektora, „Culture Management”, 4(4), s. 233-248.
- D. Cichocki, M. Laberschek, M. Rusanowska (2012) Analysis of Strategy of Culture Development in Krakow 2010–2014 as an Example of Public Policy Implementation, „Zarządzanie Publicze”, 1(13)/2012, s. 101-114.
- M. Laberschek (2012) Papierowe opakowania informacyjnych produktów medialnych, „Naukowy Przegląd Dziennikarski”, 2/2012, s. 16-24.
- M. Laberschek (2012) Nekromarketing towarów kultury w serwisie aukcyjnym Allegro.pl. Przypadki Violetty Villas i Ireny Jarockiej, „Zarządzanie w Kulturze”, t. 13, s. 139-152.
- M. Laberschek (2017) Identyfikacja pól wartości produktu kultury, „Zarządzanie w Kulturze”, 18/3, s. 283-305.
- M. Laberschek (2017) Nekromarketingowe strategie pozycjonowania produktów informacyjnych w serwisach internetowych, „Zarządzanie Mediami”, 5/2, s. 35-60.
- M. Laberschek (2019) Research on the image of the theatre brand using imagination, „Cultural Management. Science and Education” 3/1/2019, s. 39-52.
- M. Laberschek (2019) Znaczenie pomników przedsiębiorstw w przestrzeni społecznej, „Przegląd Socjologii Jakościowej”, XV/3/2019, s. 136-161.
- M. Laberschek (2019) Monumentalne wizerunki. Pomniki jako obrazy przedsiębiorstw, „Zarządzanie w Kulturze”, 20/2, s. 199-220.
- M. Laberschek (2019) Barriers in servicing visitors of heritage trails: the example of cultural trials in Małopolska Voivodeship, „Perspektywy Kultury”, 2019/3(26), s. 103-120.
- M. Laberschek, M. Piotrowska, A. Kantor, K. Reczka, K. Ciemiera, A. Stopa (2020) „Figuring the chaos out”: organization of the Krakow Film Music Festival from the perspective of project manager and stage manager, „Cultural Management. Science and Education” 4/1/2020, s. 85-104.
- M. Laberschek (2020) W cieniu fabryki. Wizja katastrofy Zakładów Azotowych w Mościcach w pomniku Wilhelma Sasnala, „Zarządzanie w Kulturze”, 21/4, s. 199-220.
- M. Laberschek (2020) Konne figury władzy, „Stan Rzeczy”, 2(19), s. 39-72.